A Solaris Urbino buszcsalád leginkább megjelenésével tűnik ki versenytársai közül. A formabontó, negyedik generációs modelleket két évvel ezelőtt mutatta be a lengyel cég, azonban kezdetben a dízelmotoros változatokra helyeződött a hangsúly. A Solaris most ért az alternatív hajtású modellváltozatokhoz, ezért a 66. hannoveri IAA haszonjármű kiállításra két premier is jutott, hiszen a nagyközönség ott láthatja először a szóló kivitelű, 12 méter hosszú CNG-s, valamint a hibrid üzemű kiadást.
A sűrített földgázzal (CNG) közlekedő Urbinót Cummins ISLG, 320 lóerős, Euro 6-os motor hajtja. Az erőforrás működtetéséhez szükséges üzemanyag tárolására öt darab, a tetőre szerelt kompozit tartály áll rendelkezésre. Az új technológiának köszönhetően ezek a gáztartályok közel 80 kilogrammal könnyebbek az előző generációs Solaris Urbinókon alkalmazott példányokhoz képest. A IAA haszonjármű kiállításon bemutatott változat összesen 1575 literes CNG kapacitással rendelkezett, de a lengyel gyártó 1260 literes, valamint 1875 literes összkapacitással is kínálja az Urbinót.
Az új hibrid Urbino 12 start&stop rendszerrel készül, mely lehetővé teszi a 210 lóerős, Cummins dízelmotor mellőzését a megállásoknál, valamint a lassabb haladásoknál. Ennek köszönhetően a gyártó szerint legalább 20 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el, mely a nagyobb flotta üzemeltetőknek különösen jó hír lehet. A jármű hibrid rendszere az amerikai BAE Systems-től ered.
A 20 éves Solaris standján a 2017-es Év Autóbuszának választott elektromos Urbino is helyet kapott, melyről korábban már ebben a cikkben részletesen beszámoltunk. Érdekessége, hogy akkumulátorai a 450 kW teljesítményű pantográfos (áramszedős) töltővel gyorsan feltölthetők.
A lengyel cég háza táján nem ez volt az utolsó premier idén, ugyanis ősszel érkezik az Urbino 10,5 méter hosszú változata is.