A Renault 2015-ben sokáig mérlegelte, hogy teljesen kiszálljon a Forma-1-ből, vagy újra gyári csapattal vegyen részt a sportágban, majd az utóbbi mellett döntött, a Lotus felvásárlásával újra is alapították az alakulatot Enstone-ban.
A sárga autó teljesítménye azonban siralmas idén, 15 futam alatt kétszer sikerült pontot szerezni – a projekt ügyvezetője, Cyril Abiteboul elismerte, hogy csúnyán alulbecsülték a visszatérés nehézségét.
„Kijelenthetjük, hogy az idei év sokkal nehezebb, mint vártuk, bizonyos értelemben nagyon jól mutatja, milyen gyors a fejlődés az F1-ben. Az autónkat alapvetően 2014-15 tervezték, mi csak az idei év előtt az utolsó pillanatban beleerőltettük a Renault-erőforrást. Szóval nem volt a legjobb szülés, de nem is álmodtunk róla, hogy 18 hónap alatt ekkora lemaradásba kerülhet a többi járgányhoz képest” – magyarázta az Autosportnak.
„Talán egy kicsit naivak voltunk, de most már túl vagyunk ezen. A lényeg az, hogy ne rogyjunk meg, haladjunk futamról futamra és bízzunk a jövő évben, tartsuk életben a két csapat (Enstone és a viry-i motorgyár) motivációját és a jó irányba tartsunk.”
A Renault 7 pontjával jelenleg az egypontos Manor és a nullán álló Sauber előtt a 9. a konstruktőri bajnokságban. A cél a 8. hely lenne, de 21 pontos előnnyel vezető Haas elkapása lehetetlennek tűnik.
„Ami az idei célt illeti, szeretném, ha képesek lennénk a bajnokság 8. helyéért küzdeni, ez lehet az egyetlen opció. De úgy vélem, hogy ez is nagyon nagy falat, ugyanis világos, hogy a Haas csomagja sokkal versenyképesebb, mint a Renault-é. Nem tudom elképzelni, hogy elég pontot gyűjtsünk, de csakis felfelé célozhatunk, szóval ehhez tartjuk magunkat” – ismerte el Abiteboul.