Röviden – Toyota Corolla 2017 | |
---|---|
Mi ez? | A Toyota kompakt modellje, a Corolla 2013-ban bemutatott, 11. generációjának megújított változata |
Mi tud? | Nagyon csendes, igen tágas utasteret kínál. Egyszerű, megbízható technikát rejt |
Mibe kerül? | 4 190 000 forint 1,33-as benzinessel az alapára, a cikkben szereplő jól felszerelt 1,6-os, 6,7 millióba kerül. Dízel 5,5-7 millió között van |
Kinek jó? | Azoknak, akik a megbízhatóságot keresik, nem rohannak és a kényelmet részesítik előnyben a sportossággal szemben |
A Toyota Corollát szinte mindenki ismeri, hiszen 1966 óta létezik, 150 országban több mint 44 milliót adtak el belőle eddig. Az immár 11. generációnál tartó modellből jelenleg évi 1,3 millió darab kel el, amellyel világelső . Óriási siker, főleg úgy, hogy sok országban a ferdehátú és a kombi változat Auris néven kerül a kereskedésekbe 2006 óta.
Egyébként is alapvetően fontosak az értékesítési számok, de a Toyota Corollánál még inkább. Ez adja a japán márka eladásainak 20 százalékát. Így a három évvel a bemutatása utáni ráncfelvarrásnál úgy frissítették fel a jelenlegi modellt, hogy eredeti erősségei nem csorbultak.
Külső, karosszéria
Megtartva a 4,6 méteres hosszra megrajzolt alapvető formát, modernebb orr-résszel és kissé módosított farral folytatja 2017-től a Corolla. Míg a korábbi generációknál visszafogott volt a dizájn, a mostani inkább futurisztikus, a Prius és Mirai jegyei köszönnek vissza.
A ráncfelvarrással a korábbinál is keskenyebb fényszórókat – amelyek akár LED-del is világíthatnak – , módosított hűtőmaszkot és új lökhárítót kapott a Corolla. Hátul a lámpákat cserélték le, az új darabokon jóval nagyobb az irányjelzőt és tolatólámpát magába foglaló fehér rész, de a világítótest befoglaló mérete és formája nem változott.
Megmaradt a szedán 2700 milliméteres tengelytávolsága is, amely biztosítja a Corolla egyik erősségét, a kategórián belül kiemelkedően tágas utasteret.
Belső tér, csomagtartó
Kívülről nézve nem látszik, de a Toyota Corollában nagy a hely. Az, hogy elöl az, nem kunszt, de a hátsó ülésénél is bőséges a lábhely még magasabbaknak is. Mindezt úgy, hogy a csomagtartó is 452 literes. Igazi családi autó. Pakolóhelyekből belülre is jutott, tágasak az ajtózsebek, de ott a könyöklő alatti rekesz és a két pohártartóba is pakolhatunk.
A 2017-es Toyora Corolla utastere nem elsősorban a kiemelkedő anyagminőséggel vagy izgalmas dizájnnal nyeri meg a használót, hanem a minőségérzettel. Hihető, hogy 15 év múlva sem fog zörögni semmi és akkor is működnek majd a kapcsolók. Az összeszerelés kiváló, az anyagminőség csak jó, mivel a japán márkáktól nem meglepő módon egy-két kapcsoló olyan, mintha két generációval ezelőttről maradt volna meg. Ilyenek pl. az ülésfűtés gombjai.
Ugyanakkor a modern technika is jelen van, a középkonzolt egy táblagépszerű panel uralja, amely helyet ad az új, 7 colos érintőképernyőnek és körülötte szintén érintésérzékeny kapcsolóknak. Az automata klíma kezelőfelülete is megváltozott, billenőkapcsolók vannak a korábbi tekerő- és nyomógombok helyén. A fedélzeti rendszerek menüje intuitív, gyorsan tanulható. Amikor USB-t csatlakoztattunk, hogy arról hallgassunk zenét, pillanatok alatt ismerte fel a rendszer és töltötte be a zeneszámokat. De az ergonómia és a logikus kezelhetőség az egész kocsira jellemző.
A vezető előtti műszeregység is megújult, a jobban felszelt modelleknél a két analóg óra közé 4,2 colos színes kijelző került. Itt megjelenhetnek a navigációs információk, a takarékos autózást támogató fokozatkijelzés és sebességjelző táblák képe is. Utóbbi a modell egyik új vezetőtámogató rendszeréhez kapcsolódik, amelyből jó néhány szerepel a Corolla arzenáljában.
Alapáron jár a Corollához a Toyota Safety Sense, amely az automatikusan fékezni is képes, ütközés előtti biztonsági rendszert (PCS), vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (LDA), de automatikus távolsági világítást (AHB) és jelzőtábla-felismerő rendszert (RSA) is tartalmazza. Parkolássegítő rendszerrel is ellátható a Corolla, amely segít kiválasztani a kellően nagy parkolóhelyet és be is kormányozza oda magát.
Milyen vezetni?
Adatlap
Toyota Corolla 1.6 Valvematic
Motor | S4 – benzin -1598 ccm |
Teljesítmény | 132 LE (97 kW) /6400/ 1/p |
Nyomaték | 160 Nm/4400/1/p |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 10 mp |
Végsebesség | 200 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 6 liter |
Listaár: |
Magyarországon 1,33 és 1,6 literes benzinmotorral valamint 1,4-es dízellel kerül a kereskedésekbe az új Corolla. Mi Rodoszon az 1,6-os Valvematic motorral próbáltuk ki a kocsit, amely a VVTi-nél alkalmazott változó szelepvezérlést változó emeléssel, valamint változó összenyitással egészíti ki a szívószelepeknél. Mindez a változó hosszúságú szívócső alkalmazásával együttműködve több levegőt juttatta a motorba, ami 7 százalékos teljesítménynövekedést és 8 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztást eredményez – elméletben.
A gyakorlatban ugyanis a 132 lóerő teljesítményből és még inkább a 160 Nm nyomatékból alig érezni valamit – úgy tűnik, a hatfokozatú kézi váltó megöli a bulit. Olyan hosszúak az áttételek, hogy alacsony fordulaton az autó élettelen. 3000-es fordulatszám alatt alig van dinamikája a kocsinak és igazából csak 5000 fölött tör elő némi izgalom, amikor a motor hangja is ércesre vált. Hajszolva persze megjön a motor ereje, de ez a fajta harc nem illik a Corollához.
A kormányzás pontos, és kellően direkt is, a szervorásegítés viszont jelentős. A puha kormányzás persze a női karokhoz tökéletes, ahogy a pedálok is nagyon könnyen járnak. A hatfokozatú kézi sebességváltó gyorsan és pontosan kapcsolható.
Elsősorban komfort terén csillog a futómű, jól szűri az úthibákat, kanyarban tartja a kasztnit, már amennyire ez az 1,6-os motor dinamikája mellett szükséges. Az utastér kiemelkedően csendes, sem a motor hangja, sem a szélzaj nem jellemző normál közlekedés mellett, egyedül a gumik hangja erősödik rossz minőségű úton, de ez sem jelentős.
Árak, konkurensek
Érezhetően nem változott a Corolla a korábbiakhoz képest. Hasonlóan a Toyota legtöbb modelljéhez, a kocsi a nyugalom szigete. Nem való szerpentinre, de hosszú utakra talán kategóriája legjobbja, nagyon kényelmes. Vezetési élményt alig találni benne. Rövidebb végáttétellel még jobb autó lehetne.
A neve egyet jelent a minőséggel és a kis szervizköltséggel, így racionális használati eszközként aligha van jobb nála, ám nem elég izgalmas és az ára sem annyira ütős. A Corolla-vevők egyből imádni fogják, a többiek pedig fiatalkori kalandozásaik után 50 évesen kötnek majd ki nála.
A Toyota Corolla és szedán vetélytársai közepes felszereltséggel – Listaár, forint | |
---|---|
Opel Astra 1.6 (115 LE) Enjoy | 4 740 000 |
Ford Focus 1.6l Ti-VCT (125LE) Technology |
5 310 000 |
Volkswagen Jetta 1.4 TSI (125 LE) Comfortline | 5 688 560 |
Toyota Corolla 1.6 Valvematic (132 LE) Executive | 5 790 000 |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|