Pár hete már már láttuk az új Honda Civic hétköznapi változatát; akkor meg is írtuk, amit a modellről tudni lehetett. Most további részletekkel is szolgált a Honda, ám a józan ferdehátú erényeit háttérbe szorította izompacsirta ikertestvérének dicsfénye: a párizsi kifutón a várhatóan nyártól forgalmazott Type R előtanulmánya aratott.
A látvány magáért beszél: eszméletlen kerékív-szélesítések, tolakodó lökhárítók, masszív hátsó szárny és egyedi, csiszolt alumínium hatású karosszéria-kidolgozás gondoskodnak a lélegzetelállító megjelenésről. A szénszálas légterelő idomok és a diszkrét piros dekorrészletek egészen megvadítják az autót, a lökhárítón légbeömlő réseket nyitottak, ezek torkát méhsejt-szerkezetű rácsozat zárja le.
Új lélegeztető kürtőt vágtak a motorházfedélen, a reflektorok LED-es fényforrásai sötétített bura mögül pislognak a világra, ahogy a többi lámpatest is lehető legsötétebb oldalát mutatja.
Hátulról különösen félelmetes az autó: a karbonszálas diffúzorba ágyazva tripla kipufogóvég vezeti ki az égéstermékeket a légkörbe – a középső cső kisebb, piros kivitele egészen sajátos stíluselem, ahogy a tető kilépő élének kidudorodásai is.
A szériamodellt 2017-ben mutatja be és jövő nyártól forgalmazza a Honda, és ahogy azt ilyenkor szokás, semmi érdemi információt nem közöltek vele kapcsolatban azon túl, hogy 20 colos kerekeken feszülő, 24,5 centiméter széles futófelületű abroncsok viszik át a nyomatékot az aszfaltra.
Vélhetően a jelenlegi modellben is szereplő 2,0 literes turbómotort csiszolták tovább a japán mérnökök, így továbbra is 300 lóerő feletti teljesítményre számíthatnak a rajongók. A magyarországi értékesítésre már nem sokat kell várni: információink szerint nyáron megvásárolható lesz a Type R.