Elődeinél alacsonyabb, szélesebb és hosszabb karosszériával kelleti magát a Nissan kisautójának ötödik szériája. A tavaly tavasszal bemutatott Sway tanulmány stíluselemeiből építkező Micra hangsúlyos hűtőráccsal, éles vonalakkal, bumeráng alakú lámpákkal és lebegő tetővel azonosítja magát Nissanként, a C-oszlopba rejtett ajtókilincs és a légterelőben végződő tetővonal pedig sportos karakterrel hivatott felruházni.

Ötödszörre már nem is olyan kicsi a Nissan Micra 1

Különösebben nagy sportosságra egyelőre nem kell számítani: a márciusi piaci bevezetésnél szó sincs Nismo variánsokról, egy 73 lóerős 1,0 literes benzines szívómotor, valamint két 90 lovas turbó (az egyik 0,9 literes benzines, a másik 1,5-ös dízel) alkotja majd a kínálatot. A 0,29-es közegellenállási együtthatónak köszönhetően vélhetően csendes lesz a kocsi, ha már gyors nem lehet; erre extra zajszigeteléssel erősítettek rá.

A futómű aktív vezérléssel hoz jobb komfortot és vezethetőséget, új a villamos szervokormány, a vezető mélyebben ül, az üléseket nagyobb tartományban lehet állítani. A külső méretnövekedések állítólag belül is éreztetik hatásukat, a szegmens egyik legtágasabb autóbelsőjét kínálja a Micra.

Micra Gen5

Ma már nem léphet piacra fejlett technológiai tartalom nélkül autó: sávelhagyást gátló, gázolást megakadályozó, körkörösen kamerázó, jelzőtáblát felismerő, távfényt automatikusan tompító, holttérre figyelmeztető rendszerek kerültek a kocsiba. A szórakozásról hathangszórós Bose audiorendszer gondoskodik, amelyet a vezető fejtámlájába épített hangszóróval építenek ki, így a sofőr egyrészt intenzívebb élményben részesül, másrészt akkor is hallgathat zenét, ha a többiek nem akarnak (legalábbis ez a mi elméletünk.) Érintőképernyő, Apple CarPlay, navigáció, mobiltelefon-integráció is szerepel a palettán.