Már az első sajtónapon, csütörtökön se volt nagy tömeg a 2016-os Párizsi Autószalonon, de ma végképp kihaltak a pavilonok. A genfi egymásra taposásos tolongás után egyszerre üdítő és aggasztó ez a helyzet: ugyan kényelmesen járkálhatunk a kiállítók új és kevésbé új autói között, de vajon két év múlva is járkálhatunk majd, vagy inkább hagyják a fenébe ezt a programot a gyártók?
A Ford, a Mazda, a Volvo már most sem jött ki egyébként, ők már úgy vannak vele, hogy elég évente egyszer, Svájcban megmutatni Európának, amit meg akarnak. Az egzotikus manufaktúrák, tuningcégek már elég régóta Genfre fókuszálnak. Az olyan, kevéssé releváns márkák, mint a Tata, Mahindra, a kínai cégek, de mondhatnám a Ladát is, nincsenek sehol, pedig elvileg Párizsban talán inkább eljuthatnának a célközönséghez, mint a svájci éves autós rendezvényen. ( Az is lehetséges, hogy az elmúlt időszakban Franciaországban történt merényletek miatt maradt el a szokásos látogatói roham a Párizsi Autószalonon – a szerk.)
A francia márkák körül azért van nyüzsgés, a helyi sajtó érdeklődik tisztességgel, de a japán, német, koreai gyártóknál pang az élet. Elég látványos, ahogy a második sajtónap reggelén kinéznek a nem-francia nagy pavilonok kiállítóterei:
Megkérdeztük néhány hazai importőr képviselőjét is; egyöntetű a vélemény, hogy ők sem lennének szomorúak, ha egy évben csak egy nagy autószalonon kellene mosolyogni az újságírókra. Hát ti, kedves olvasók, mit gondoltok erről? Kell évi két autókiállítás (Genf ugye minden esztendőben van, kora tavasszal, Párizs és Frankfurt pedig váltja egymás minden ősszel), vagy megelégednétek egy újdonság-dömpinggel évente?