A mopedautók Magyarországon afféle fura csodabogárnak számítanak. Hivatalos importőre egyik törpeautó-gyártónak sincs, a piac így-úgy behozott használt járművekből áll. Négy éve írtam egy cikket a témában egy törökbálinti kereskedés segítségével, kipróbáltunk egy-két négykerekű apróságot, és a helyzet azóta nálunk mit sem változott.
Franciaországban viszont nagyon is népszerűek az autójogsinál egyszerűbben és hamarabb, már 14 évesen megszerezhető papírral is vezethető kiskocsik. Olyannyira, hogy az egyik meghatározó gyártó, a Microcar márkát is birtokló Ligier a 2016-os Párizsi Autószalon egyik leglátványosabb koncepciómodelljét hozta ki, hadd bámulják a népek:
A hatalmas kerekű, nagyon vicces szörnyből sajnos soha nem lesz igazi, megvásárolható jármű. Sőt, mint maga Ligier úr, a gyártó cég épp kint lófráló ügyvezetője elárulta, még ez az egy példány sem képes gurulni, nem lehet vezetni, csak egy vicc az egész. Ezen elszomorodtunk, de azért beültünk egy vadiúj mopedautóba, hogy megnézzük, az utastérben történtek-e forradalmi változások az elmúlt években:
Egy új, 18,5 lóerős, 95 km/h végsebességre képes, 2+2 üléses Microcar M.Go árlistája 14 ezer eurónál, 4,3 millió forintnál kezdődik. Ezek az apróságok ugyanis nem olcsó szükségmegoldások autó helyett, hanem nagyon is gondosan megtervezett, minden előírásnak megfelelő járművek azoknak, akiknek ezért-azért még vagy már nem szabad normál méretű és erejű autót vezetniük.