Lapo Elkann nevével autós körökben leginkább Fiat-kooperációi kapcsán találkozhattunk, pedig amióta az Agnelli-klánnak nincs köze a vállalathoz, a legendás iparmágnás unokája, a merész műfajközi kísérleteiről ismert dizájner-vállalkozó független esztétikai szakemberként szolgálja ki ügyfeleit.

Ez történik, ha Fiat-vezér nyúl BMW-hez 1

Így történt ez most is, amikor cége, a Garage Italia Customs a BMW i família mindkét tagját különleges külső-belső kidolgozással látta el. A koncepció mindkét esetben ugyanaz: a karosszérián, illetve a beltéri felületeken színátmeneteket teremtenek. Ezt azonban nem a szokásos festékelkeveréses módszerrel, hanem a pointilista festészet és a képregényrajzolás eszköztárából merítve oldották meg: az alapszínen egyre sűrűbben jelennek meg a másodlagos szín egyenletes méretű pöttyei, míg végül teljesen elfedik az eredeti fényezést.

BMW i Garage Italia Customs

Az eredeti jelen esetben egy különleges kék volt, amelyet a nagyobb kapacitású akkumulátorcsomag bevezetésével egy időben kapott meg a BMW i3. A proton-kék fényezést háromszögletű protonfekete foltok pettyezik – az i8 esetében hosszanti, az i3-nál függőleges irányban. Az átmenet határtartományai követik a karosszéria idomainak töréseit, hullámait.

 

Ugyanez a motívum jelenik meg az utastér kárpitozásán, ám ott egyszerű nyomatról van szó, míg a karosszéria festésénél bonyolult többlépcsős, stencilezéssel megvalósított folyamat eredményeként jött létre a látványos, ám sajnos mutatványnak megmaradó, nem rendelhető hatás.

BMW i Garage Italia Customs