Az elmúlt két évre vonatkozó statisztikák szerint a teherjárművek aránytalanul nagy számban felelősek a London belvárosában bekövetkezett halálos balesetekért – bár a teljes közúti forgalom mindössze 4 százalékát teszik ki, a kerékpárosokat sújtó végzetes gázolások 58 százalékáért ők a felelősek, a gyalogosok esetében 23 százalék az arány.

A brit főváros májusban beiktatott új polgármestere, Sadiq Khan ezért radikális korlátozásra készül: 2020-ra egyszerűen kitiltaná a City-ből azokat a haszonjárműveket, amelyek pilótafülkéjéből különösen rossz a kilátás. Ezt nem bemondásra állapítanák meg, hanem egy ötlépcsős értékelő rendszer határozná meg. Az egy csillagot elérő sereghajtóknak – a becslések szerint mintegy 35 ezer teherjárműnek – tehát már négy év múlva sem volna szabad behajtania a belvárosba, további négy év múlva pedig már csak a háromcsillagos járművek léphetnék át a dugózóna határát.

A kerékpárosok képviselői örömmel fogadták az előterjesztést, a fuvarozók szövetsége szerint viszont rendkívül káros, ha a politika és a lakosság közösen démonizálja a teherjárműveket, amelyek végső soron a gazdaság mozgatórugói.