A 2017-es szabálymódosítások miatt több gyártó is a Párizsi Autószalonon mutatta be következő WRC-versenyautóját. A változtatások miatt gyorsabb és látványosabb raliversenyre számíthatunk a jövő évtől. A motorok ereje a nagyobb átmérőjű szűkítővel 380 lóerőre emelkedik, a leszorítőerő szélesebb tartományban lesz állítható és újra engedik az elektronikusan vezérelt központi differenciálművek használatát is.
A Hyundai egy látványos versenyautó-koncepciót is elhozott idén az i20 WRC mellé, amely az utcai N sportautó-szériának is egyfajta előhírnöke. Az Audi és a Porsche egy-egy pálya-versenyautóval mutatott idén újat.
Toyota Yaris WRC
Tizenhét év után tér vissza a rali-világbajnokságba a Toyota a Párizsban bemutatott Yaris WRC-vel. Az autó legérdekesebb része a kicsit barkács jellegű, hatalmas hátsó szárny. Szintén meglepő, hogy a Microsoft neve is ott szerepel az autón, ők a csapat (Toyota Gazoo Racing) technológiai partnerei.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Hyundai i20 WRC
Még nincs vége a 2016-os szezonnak, de a Hyundai nem lehet elégedetlen a WRC-beli szereplésével, többször is álltak már dobogón a pilótái. A Monte-Carlo ralin debütáló versenyautó az új szabályoknak megfelelően 380 lóerős lesz, nagyobb leszorítóereje lesz, és újra engedik az elektronikusan vezérelt központi differenciálművek használatát.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Citroën C3 WRC
A Citroën csapat 8 konstruktőri világbajnoki címmel a háta mögött nem számít kezdőnek a WRC-autók mezőnyében. A végső versenyautóhoz már igen közeli C3 WRC koncepcióautó külseje hasonlít az alapmodellre, de még nem fedi fel teljesen a végső formát. Az új szabályozás miatt 380 lóerő körül lesz az autó teljesítménye.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
PEUGEOT 3008 DKR
Párizsban debütált az új tereprali autó, aminek a széria 3008-ashoz természetesen nem sok köze van. Háromliteres, biturbó dízelmotor hajtja, az új szabályok szerinti kisebb szűkítővel, 340 lóerős motorral. Maximális nyomatéka 800 Nm, végsebessége 200 km/óra. A hátul hajtó versenyautóban 400 literes üzemanyagtartály van.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Audi RS3 LMS
Egy belépő szintű, megfizethető versenyautót kínál az Audi a 2017-es évtől, amely a TCR (touring car racing) kategória szabályrendszerének megfelelően épült. Érdekes, hogy a versenyautó egyenesben lassabb az utcainál: a 400 lóerős 2,5 literes, soros öthengeres helyett egy kétliteres, 330 lóerős négyhengeres turbómotor dolgozik annak orrában.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Porsche 911 GT3 Cup 2017
Négyliteres boxermotor hajtja az új GT3 Cup versenyautót, teljesítménye 485 LE. Az alumíniumot és acélt tartalmazó vázzal mindössze 1200 kilogrammot nyom, központi anyás, 18 col átmérőjű felnijein elöl 280, hátul 310 mm széles slick gumikat szerelnek. A F1 betétfutamában indulnak majd az autók először 2017-ben.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Hyundai RN30
Még egy Hyundai. Az utcára szánt, sportos N-szériás autó előfutára az i30-as épülő RN30 koncepcióautó. Az utcainál 30 milliméterrel szélesebb versenyautóba egy kétliteres, négyhengeres, 375 lóerős motort álmodtak, az erőátvitelben duplakuplungos sebességváltó és önzáró differenciálmű is segédkezik. A látványos RN30 ajtói felfelé nyílnak.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása: