Három évtizeden, öt generáción és két típuságon át gyártotta sajátos termékreceptúra szerint a Broncót a Ford: a kétajtós, rövid karosszéria és az első időkben leszerelhető (később a nem megfelelő borulásvédelem miatt életveszélyesnek minősített, és fixen rögzített) tető a sportkabriók nagy kerekű, terepképes rokonává tette az autót – ennyit arról, hogy a Range Rover Evoque a legelső kabrió SUV a világon.
Az ezredforduló pragmatikus szemlélete miatt leáldozott a Bronco csillaga, ám most, a szabadidőjárművek globális reneszánsza közepette visszatérhet – pontosabban vissza is fog térni a modell, bár kérdéses, hogy mennyi marad meg az eredeti koncepcióból, mint ahogy az sem tisztázott, hogy globális modellnek szánja-e a típust a Ford.
A Bronco a cég Michigan állambeli üzemében fog készülni, ott, ahonnan a Focus és C-Max modellek gyártását Mexikóba költöztette a Ford.
A képeken látható Ford Bronco csupán a fantázia műve, független rajzoló alkotása, annak semmi köze nincs a Fordhoz.