Új, kis és közepes teherbírású sűrített földgázzal hajtott modelleket mutatott be az orosz GAZ. A cég számításai szerint ezek üzemeltetése akár 40-50 százalékkal kevesebbe kerülhet a dízelmotorral szerelt, hasonló kategóriájú modellekhez képest. Az új modellvariánsok áruszállítóként, illetve autómentőként is bevethetők.
A zárt platós felépítménnyel ellátott GAZelle Next teherautó Evotech turbófeltöltős motorja CNG-vel és gázolajjal egyaránt üzemeltethető. A 120 lóerős erőforrás 255 newtonméteres nyomaték leadására képes 2500 ford./perc maximális fordulatszám mellett. A kasztni alján található gáztartályok összesen 41,6 köbméternyi CNG tárolását teszik lehetővé. A jármű teljes hatótávolsága 750 kilométer, melyből 300 kilométer tisztán földgáz üzemmel tehető meg.
Az autószállító felépítménnyel ellátott GAZon Next teherautó a közepes teherbírású áruszállítók között próbál szerencsét. A járművet YaMZ-534 típusú, 150 lóerős CNG-motor hajtja, mely 493 newtonméteres maximális nyomaték leadására képes. A gyártó szerint évi 60 ezer kilométeres futásteljesítménnyel számolva a CNG-motor akár 160 ezer rubeles megtakarítást jelenthet az üzemeltetőknek. A motor hajtásához szükséges üzemanyag tárolására alkalmas földgáztartályok a kasztni alsó részében kaptak helyet és összesen 72,8 köbméternyi sűrített földgáz tárolására alkalmasak.
A GAZ 2010-ben mutatta be az első gázzal hajtott teherautóit, azonban 2013-ig ezek cseppfolyósított földgázzal voltak üzemeltethetők. Ezt követően döntött az orosz cég a sűrített földgáz (CNG) mellett, és jelenleg is ez az üzemanyag jelenti a fejlesztés irányát.