A Honda és a Yamaha meghatározó erőnek számít a robogópiacon, így a két vállalat összefogásának hírét alighanem aggodalommal hallgatták a konkurensek. A ma reggel bejelentett, közös stratégia azonban nem a közös fejlesztésről szól.
A megállapodás értelmében a jövőben három modellt is a Honda fog gyártani a Yamahának, akiknek így nem lesz más dolguk, mint átcímkézni a terméket. A 2018 vége előtt piacra lépő, új generációs Honda Tact és Honda Giorno modellek Yamaha Jog, illetve Yamaha Vino néven is a boltokba kerülnek.
Egy másik területen valamivel aktívabb szerepet készül vállalni a Yamaha: a Honda Benly, illetve a Yamaha Gear futárrobogók minden bizonnyal közös utódot kapnak, amelyet ugyan a Honda fog gyártani, viszont a fejlesztésből a Yamaha is kiveszi a részét.
A megállapodás kizárólag a japán belpiacon forgalmazott, 50 cm3 alatti lökettérfogatú, illetve elektromos meghajtású modellekre vonatkozik, a márkák nemzetközi modellkínálatát tudomásunk szerint nem érinti.
Ami az elektromos kétkerekűeket illeti, ott valódi kutatás-fejlesztési együttműködésre törekszik a két vállalat, hiszen ahhoz, hogy milliószám gyárthassák a villanyrobogókat, előbb megnyugtató megoldást kell találni az olyan problémákra, mint a hatótávolság, a töltési idő, a menetteljesítmények vagy a költségek.