Lewis Hamilton a szinte biztos győzelem – és a bajnokságbeli vezető pozíció – felé haladt a múlt vasárnapi Maláj Nagydíjon, amikor 15 körrel a leintés előtt a célegyenes végén füstölő-lángoló motorral kellett kiállnia a versenyből.
A Mercedes címvédője hatalmas csapásként élte meg az esetet, és a csapatot is sokkolta, hogy egy gyakorlatilag vadonatúj erőforrás adta meg magát az autóban akkor, amikor a lehető legtisztább versenyt szeretnék biztosítani a két versenyzőjüknek.
Az egységet a Maláj Nagydíj után visszaszállították az angliai motorközpontba, mostanra pedig meglett a hiba oka is.
„Az elemzésünk kimutatta, hogy Lewis motorjában a hajtórúdcsapágy tört el. 618 km futás után minden előjel nélkül történt, csak a 15. (utolsó) kanyarban jelentkezett olajnyomásesés” – közölte Szuzukában a Mercedes szóvivője csütörtökön.
Hamilton a hétvégi Japán Nagydíjon a Belgiumban, Olaszországban és Szingapúrban használt erőforrással lép majd pályára, egy friss motorja azonban van még az idény további futamaira.
A meghibásodás felderítése után a Mercedes új, szigorúbb működési paramétereket ad meg a motorjaihoz, a Force Indiákba, a Williamsekbe és Pacal Wehrlein Manorjába szánt új egységek beszerelését pedig elnapolták, Szuzukában is a Szepangban használt darabokkal mennek majd.