A Lexus IS idén júliusban átlépte az egymillió darabos álomhatárt, ami természetesen három generáció és 17 év alatt jött össze, de akkor is szép teljesítmény.
Ettől teljesen függetlenül újult meg a modell, hogy 2017 elejétől már friss tartalmakkal várja a vevőket a márkakereskedésekben.
Formailag nincsenek nagy változások: újak, látványosabbak a fényszórók, megnőttek a légbeömlők az első lökhárítóban, és átrajzolták a hűtőmaszkot, amelynek dereka magasabbra került, az így megváltozott arányok pedig alacsonyabb optikai tömegközéppontot eredményeztek. Az F-Sport kivitelen is megújult a hűtőrács, innen kapnak levegőt az első fékek (jól látható nyitóképünkön.)
Oldalnézetből erőteljesebb karaktervonal, új rajzolatú felnik (16-18 colos méretben) hoznak minimális változást, hátul újfent a lámpatestekkel babráltak, míg a kipufogó négyszög keresztmetszetű, krómozott végcsőbe torkollik.
Az utastérben az eddigi 7 helyett 10,25 colos a központi monitor, a hanyattegér típusú vezérlőegységen oldalt Enter gombot alakítottak ki, kezelését nagyobb tenyértámasz segíti, a középkonzoli kezelőpanelt átdolgozták, és a felületi kidolgozás is megváltozott. A műszeregység árnyékolóján varrott burkolatot találunk, újak a pohártartók, módosultak a színkombinációk, és átrajzolták az analóg időmérő óra számlapját.
A hajtáslánckínálat változatlan, az Európában szinte egyeduralkodó IS 300h hibrid mellett az IS 200t benzines turbómotor is rendelkezésre áll.
A biztonság terén is előrébb lépett a modell, a Lexus Safety System + csomagban kamera és radar szolgálja ki a gyalogosfelismerő, sávelhagyást gátló, távfénykapcsolgató, távolságtartó rendszereket.
A jobb vezethetőség kulcsa érdekében több futóműkomponenst is átdolgoztak: az első kettős keresztlengőkaros felfüggesztés kovácsolt alumínium alsó lengőkart kapott (ez 49%-kal merevebb, mint acél elődje), módosítottak néhány perselyt, átdolgozták a rugórátát, lecserélték és újrahangolták a lengéscsillapítót. Hátul szintén új lengőkarok és perselyek, új kanyarstabilizátor és lecserélt lengéscsillapító egység szolgálja az élvezetesebb vezethetőséget. Az elektromos szervokormány vezérlését is áthangolták.