„Megerősíthetem, hogy 2017-ben az utolsó 2016-os specifikációjú Ferrari-motort használjuk majd. A döntést nem mostanában, hanem még jó idővel ezelőtt hoztuk meg, amikor a jövő évi szabályok még nem tisztázódtak le teljesen. Akkor úgy döntöttünk, hogy az erőforrásainkat a kasztni fejlesztésére akarjuk összpontosítani, a motor tekintetében pedig a már meglévő információkra támaszkodunk” – mondta.

Kaltenborn leszögezte, hogy egyértelműen stratégiai és nem pénzügyi döntésről volt szó, a nyáron érkezett új tulajdonos, a Longbow pedig megfelelő keretet biztosít a 2017-es autó fejlesztésére, minden ezzel ellenkező híresztelés alaptalan.

kaltenborn

 

A csapatfőnök szerint az idén a tavalyi Ferrarival versenyző Toro Rosso példája mutatja, hogy az előző évi motorral is versenyképes lehet egy csapat.

„Egyértelműen figyelembe vettük a Toro Rosso példáját, de mi tényleg jó ideje döntöttünk már, amikor még képlékenyek voltak a szabályok, úgy voltunk vele, hogy legyen biztos tudásunk a motorról, hogy képesek legyünk reagálni az esetleges további szabályváltozásokra.”

A Hondánál nemrég jelezték, hogy 2018-tól már készen állnának a McLaren mellett másik csapatnak is szállítani, Kaltenborn pedig nem akart kizárni semmilyen lehetőséget: „Mindig nyitottan gondolkodunk, mindig érdemes nyitottnak lenni.”