A Forma-1-es csapatok között hetek óta vita folyik arról, hol tartsák a 2017-es idény előtti két négynapos tesztet. Míg a többségnek – pénzügyi okokból – megfelelne Barcelona, a Pirelli és vele a Mercedes, valamint a Ferrari szeretné, ha Bahreinben, melegben és eső nélkül próbálgathatnák az új autókat és gumikat.
A Barcelona-párti „koalíció” felvetette már, hogy Bahreinben lehetne tesztelni a tavaszi futam után is, főképp, hogy az első négy versenyre amúgy is Pirelli osztja ki a gumikat a saját belátása szerint, ezért a csapatoknak nem lenne haszna a február-márciusi gyakorlásból.
„Miért akar a Pirelli Bahreinbe menni? Mitől tartanak? Amikor a Pirelli a Bridgestone utódjaként belépett a Forma-1-be, sokkal nagyobb ugrás volt, és akkor is megfelelt Barcelona” – mondta a Force India csapatigazgatója,Otmar Szafnauer.
Főnöke, Bob Fernley emlékeztetett, hogy a Pirelli a három élcsapattal már nyár óta dolgozik a 2017-es gumikon, decemberi utolsó teszt után hosszú hónapok eredményei birtokában lesznek:”Mit akarnak még megtudni márciusban? Közvetlenül a szezon előtt már amúgy sem lehet változtatni a keverékeken, 9 hét kell a kikeverésükhöz, legyártásukhoz.”
A Mercedes-főnök Toto Wolff a hétvégén azt nyilatkozta, legokosabb lenne berekeszteni a vitát és a Nemzetközi Automobil Szövetségre (FIA) bízni a döntést, de ahogy a Todt-korszakban lassan már megszokhattuk, a felügyelőszervezet inkább kerüli, hogy érdemben szóljon bele az F1 ügyeibe.
„Erről a csapatoknak kell dönteni. Ha megvan a többség valamelyik helyszín mellett, akkor jelentkezhetnek nálunk, mi pedig kimondjuk a végső szót” – mondta az FIA műszaki és biztonsági főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting.