A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályváltoztatásának köszönhetően az idei évtől lehetővé vált, hogy a Forma-1-es motorgyártók egynél több homologizált erőforrást is pályára küldjenek, a Toro Rosso így is vágott neki a 2015-ös Ferrarikkal.
2017-ben a Sauber készül hasonlóra, a halál torkából visszarángatott svájci csapat jövőre csakis az autó fejlesztésére akar koncentrálni, a motort mint ismeretlent ki akarják iktatni, ezért jövőre is a Ferrari legutolsó 2016-os specifikációjával versenyeznek, mondta el a múlt héten a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn.
Az idén a Toro Rossónál első kézből tapasztalatokat szerzett Carlos Sainz szerint hibát követnek el a hinwili alakulatnál.
„Hát, sok szerencsét kívánok nekik! Általában egy lépés lemaradásban vannak, de ha jövőre lezárt fejlesztésű motort használnak, akkor már két lépés hátrányba kerülnek. De tényleg nem lesz könnyű dolguk, mi viszont előttük akarunk lenni, szóval részünkről annál jobb” – mondta a fiatal spanyol.
A Toro Rosso az idei ferraris kaland után jövőre már újra a Renault (friss) erőforrásaival áll rajthoz.