Ami nem megy, ne erőltessük: erre a belátásra jutott az Audi, és leállította a második generációs R8 e-tron gyártását. Ez különösebben senkinek nem fog feltűnni, hiszen az autó kizárólag egyedi megrendelésre készült, azaz hogy készült volna, ha van, aki megrendelje.

Az autó menetdinamikája lenyűgöző volt, a duplamotoros, hátsókerék-hajtású autó 456 lóerejével elérte a 250 km/órát, a 920 Nm nyomaték 3,9 másodperces 100-as gyorsulásra volt elég. Csakhogy mindezért egymillió eurót kellett leszurkolni, amire a jelek szerint kevesebb mint 100 ember mutatott hajlandóságot.

Audi-R8_e-tron-2016-1600-0d

Pedig az Audi komolyan gondolta a projektet: annak idején azt rebesgették, hogy Wolfgang Dürheimer igazgatónak azért kellett távoznia a cég éléről, mert nem támogatta elég lelkesen az ötletet (értsd: felfüggesztette a fejlesztést.)

Az Audi kudarca nem sok jót ígér azoknak az egyéni kezdeményezéseknek, amelyek hasonló áron, ám a német vállalat stabil garanciális és K+F háttere nélkül próbálnak elektromos szupersportautókat piacra dobni.