A 40 éves ausztrál pilóta és munkaadója, a Porsche bejelentette, hogy a veterán a novemberi bahreini 6 órás versenyen áll utoljára rajthoz, jövőre már a stuttgarti márka nagykövete lesz.
„Megérkeztem oda, ahová tartozom. Mindig is a Porsche volt a kedvenc márkám, ez illik hozzám a legjobban. Hiányozni fog a sebesség, a leszorítóerő, a verseny, de szeretnék emelt fővel búcsúzni, alig várom az új feladataimat” – mondta a tartóssági világbajnokságban (WEC) 2014 óta versenyző ausztrál, aki tavaly Brendon Hartley és Timo Bernhard partnereként a végső győzelemig jutott.
„Nagy változás volt az F1 után az LMP1-es kategória, teljesen új élmény, de a legjobbkor érkezett a lehetőség. Rájöttem, hogy jó osztozni az autón, Timo, Brendon és köztem pedig különleges kapcsolat alakult ki, felejthetetlen ez. Furcsa lesz utolsó alkalommal beülni az autóba Bahreinben, de addig is megpróbálom kiélvezni a versenyzést.”
A WEC-s sikerek ellenére Webber leginkább a Forma-1-es pályafutása kapcsán ismert. Az 1999-es, balul sikerült, rettenetes bukást hozó mercedeses Le Mans-i kaland után 2000-ben a Forma 3000-be került, 2001-ben a 2. helyen zárt, 2002-ben pedig a Minardinál mutatkozott be az F1-ben.
Webber első versenyén, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon azonnal pontot szerzett a sereghajtó csapattal, majd több szép (bár pontot nem hozó) futammal bizonyította, hogy van helye a sorozatban. 2003-ra már a Jaguarhoz került, ahol főképp időmérős bravúrokkal csillogott. 2005-2006-ban a Williamsnél folytatta, majd 2007-től az akkor még csak építkező Red Bull pilótája lett.
A Red Bullnál eltöltött hét szezonja alatt kilenc futamot nyert – az első a 2009-es Német Nagydíjon jött össze – azonban az energiaital-gyártó csodagyereke, Sebastian Vettel mögött csak másodhegedűs lehetett. A bajnokságban háromszor végzett a 3. helyen, legjobb éve 2010 volt, amikor a szezonzáróig küzdött a címért.
Webber Le Mans-i repülése
Az F1-es bemutatkozás
Bravúr a Jaguarral
Webber első győzelme
2007, Japán Nagydíj, Vettel kilöki a dobogóesélyes, összehányt sisakkal is a pályán maradó Webbert
2010, Török Nagydíj, egy szép „barátság” kezdete
2010, Európa Nagydíj – újabb horrorbukás
2011, Belga Nagydíj, elképesztő előzés az Eau Rouge-ban
2013, Maláj Nagydíj – Multi 21, az utolsó csepp a pohárban
2013, Szingapúri Nagydíj, Alonso taxizik Webberrel
2013, Brazil Nagydíj, az F1-es búcsú