Megdöbbenve olvastuk az alábbi bejegyzést, azt gondoltuk, hogy ilyen manapság már nem fordulhat elő. Úgy látszik, tévedtünk.

Az üggyel kapcsolatban természetesen megkerestük a Volánbusz Zrt.-t is, akik kedd délelőtt válaszoltak kérdéseinkre.

A Volánbusz Zrt. válasza

Megkeresésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:

Társaságunk számára mindennél fontosabb az utasok biztonsága, ezért kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy a forgalomban lévő autóbuszok mind kényelmi, mind műszaki tekintetben kifogástalan állapotúak legyenek. Levelében, illetve a szóban forgó Facebook bejegyzésben említett autóbuszt nem a VOLÁNBUSZ Zrt., hanem egy alvállalkozó üzemelteti. A történtek után írásban rögzített formában köteleztük alvállalkozónkat a kérdéses autóbusz forgalomból történő azonnali kivonására, az abroncsok soron kívüli cseréjére, továbbá az összes autóbuszának ellenőrzésére és a szükséges további intézkedések megtételére. Alvállalkozónk ennek haladéktalanul eleget is tett.

Társaságunk autóbuszai esetében az alábbi szabályok irányadóak:

– a legfontosabb irányelvet a KRESZ szabályokban megfogalmazott előírások tartalmazzák,

– az autóbuszvezető naponta, mielőtt a járművel a telephelyről (garázsból stb.) elindul, köteles (a kormány-, fék-, világító- és fényjelző berendezéseken kívül) a gumiabroncsok állapotát ellenőrizni

– az autóbuszok/abroncsok állapotát a rendszeres revíziók, kötelező szervizek, valamint hatósági vizsgák alkalmával műhelyben ellenőrzik, megfeleltetve őket a hatályos előírásoknak, szabványoknak.

Ez a szabályozás kötelező érvényű alvállalkozóinkra nézve is, ezért nyomatékosan felhívtuk alvállalkozónk figyelmét arra, hogy a mostani, Társagásunk számára elfogadhatatlan eset után fordítsanak nagyobb figyelmet a közúti járműközlekedtetés szabályainak maradéktalan betartására.