Javarészt háromliteres motorokkal kapható Európában az Audi Q7 szabadidőjármű, és ez eddig Észak-Amerikában sem volt másként – az már más tészta, hogy míg mifelénk a TDI, addig ott a TFSI dívik. A jelek szerint azonban kellett egy belépőmodell is a piacra, ezért bevezették a 2.0 TFSI motort a nagy hajóban. A soros négyhengeres blokk 252 lóerővel, 370 Nm nyomatékkal feledteti az elődmodell (tehát az első generáció) háromliteres hathengeresét, amelynél nemcsak takarékosabb, de fürgébb is, köszönhetően mindenekelőtt a második generációs modell negyedtonnás súlyelőnyének.
Ami nem változik a nagy testvérekhez képest, az a nyolcfokozatú automata sebességváltó, valamint a felszereltség, a hét férőhely, és a vezetőtámogató rendszerek arzenálja.
Nagy különbség még az ár: míg a 3.0 V6 54 800 dollárnál indul (ezt most ne számoljuk át, mert szívrohamot kapunk), a kétliteres, négyhengeres verzió már 49 ezerért elhozható.