A dízelbotrány áttételesen véget vethet az Audi elsőkerék-hajtású korszakának, derül ki a Spiegel jelentéséből. A költségmegtakarítások miatt az Audi várhatóan nem fejleszti tovább MLB padlólemezét, amelyre jelenleg az A4 és minden nála nagyobb modell épül, egészen a Q7-ig, hanem a VW-konszernen belül osztozik majd egy másik gyártóval.
Ez a másik gyártó, írja a lap, leginkább a Porsche lehet, mégpedig annak MSB platformja. Ez azonban hátsó-, illetve összkerékhajtásra alkalmas, így a jövőben az érintett Audik egyenlő feltételekkel szállhatnak szembe a BMW és a Mercedes azonos kategóriás típusaival. Más kérdés, hogy elképzelhető: az Audi eleve elhagyja a hátsókerék-hajtást, és marad a jól bevált Quattro modelleknél. Ezzel ugyanis elkerülhető volna egy csomó olyan fejlesztési gubanc, amely a fronthajtáshoz optimalizált komponensek, illetve ahhoz hozzászokott mérnökök újragondolásával járhat.
Az MLB platform bukásával egyébként a Porsche Macan (fent) és a Bentley Bentayga jövőjét is újra kell gondolnia a konszernnek, hiszen ezek a modellek is ezt a padlólemezt használják.