Amint azt néhány napja megírtuk, népautó-testvérmárkát kap a Volvo: a Geely a kínai piacon kapható európai tömegmárkák ellenfelének szánja a rettentő furcsa nevű Lynk & Co brandet.
Azt gyanítjuk, a kínaiak a Volvo még csak koncepcionális szinten bemutatott kompakt padlólemezére építenék fel első modelleiket, egy szedánt és egy SUV-ot – micsoda véletlen, a Volvo pont ilyen karosszériaformákkal konkretizálta hónapokkal ezelőtt a CMA padlólemezét.
A fenti kedvcsináló képről úgy tűnik, a 40-es széria új generációját előirányzó tanulmányok szögletességét nem örökölte meg a Lynk; ez már csak azért is fontos, mert a Volvo és a Geely között annak idején létrejött megállapodás kimondta: a Volvót nem fogja felhígítani, elolcsósítani az új tulajdonos. A technológián való osztozás azonban egészen más tészta, hiszen ezzel komoly költségeket spórolhat meg minden érintett fél, így versenyképesebb pozícióba kerülhet világszerte a svéd prémium gyártó.
A Geely egyébként rendkívül komolyan veszi a Lynks & Co. projektet: annak marketingjét az az Alain Visser vezeti, aki éveken át a Volvónál felelt ugyanezért a pozícióért, korábban pedig a General Motors és a Ford kötelékében dolgozott. Visser szerint a Lynks újdonsága eddig ismeretlen magaslatokba emeli a fedélzeti kapcsolódás, a konnektivitás gyakolatát. Attól félünk, ezt itt Európában soha nem lesz módunkban kipróbálni.