A Škoda-BAZ Furgonet egy négyajtós, kétüléses áruszállító volt, melyből mindössze néhány darab készült elsősorban a Škoda 105, majd a 120 alapjaira. A rendelkezésre álló kevéske információ szerint a furgonos kivitelű Škodát a pozsonyi BAZ (a jelenlegi szlovák Volkswagen-gyár elődje) mutatta be 1982-ben. A csehszlovák cég autó- és kishaszonjármű-gyártással foglalkozott, így jött az ötlet egy teherhordós Škoda megépítésére.

A speciális modellváltozathoz nagy reményeket fűztek, hiszen akkoriban a Mlada Boleslav-i gyártó csak a 1203-as furgont tudta kínálni ügyfeleinek. Az egyik legfejlettebb próbálkozás a Škoda-BAZ 120 Furgonet volt, melynél a 105 Furgonet prototípusokhoz hasonlóan a motor a hátsó traktusban kapott helyet, emiatt hátsókerék-hajtással rendelkezett.

skoda_742f_02

A 1174 köbcentiméteres, 55 lóerős (40 kW) motor 90 Nm nyomaték leadására volt alkalmas 3000 ford./perc mellett. Az erőforráshoz négysebességes váltó csatlakozott. A jármű ezzel a motorral 29 másodperc alatt gyorsult fel százra és legfeljebb 125-130 kilométer/órás végsebességet tudott elérni.

A modell 4,45 méter hosszú; 1,62 méter széles és 1,75 méter magas volt. Széles tengelytávjának (2,74) köszönhetően könnyű manőverezhetőséget biztosított. A hátsó pakolásoknál azonban nagyon zavaróan hatott a magas motorsátor, ezért inkább az oldalsó ajtón keresztül lehetett ki-be rakodni kényelmesen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A prototípusok közül információnk szerint egyet egy brünni gyűjtő mentett meg, aki korhűen felújíttatta a járművet. Amennyiben Önnek van információja jó állapotban lévő Skoda-BAZ 105/120 Furgonetről, kérjük, hozzászólás formájában jelezze. Ez a fajta kialakítás egyébként mára teljesen kiveszett a cseh gyártó kínálatából, annak ellenére, hogy a 90-es években a Felíciák között volt dobozos pick-up kivitel is.