Hosszú interjúban mutatta be legújabb munkáját Adrian Newey a Wall Street Journalban. A 2018-ban érkező Aston Martin AM-RB 001 a Red Bull hathatós támogatásával készül, ahol Newey műszaki igazgatóként dolgozik. A bit szakember eddig 10 konstruktőri világbajnoki címet szerzett a Forma-1-ben, így ha valaki, ő tudja, hogy mennyire fontos az aerodinamika.
Mint a cikkből kiderül, az új modellen nem lesznek hatalmas spoilerek és aktív karosszériaelemek (Newey utálja a nagy szárnyakat), helyette a padlólemez fejlesztésére fordítanak különös figyelmet és annak kialakításával érik majd el a szükséges leszorítóerőt. A versenyváltozat – ilyen is készül majd – saját súlyának kétszeresét lesz képes előállítani, így nagy tempónál akár egy alagút tetején is haladhatna.
Az AM-RB 001 minden korábbinál fejlettebb aktív felfüggesztést kap, amely segít elérni a közel kéttonnás leszorítóerőt, többek között a karosszériamagasság állításával. Ennek is köszönhetően brutálisan nagy, 4 g-s oldalgyorsulásra lesz képes a kocsi, ami azt jelenti, hogy a versenyző feje sisakkal együtt 35 kilóval húzza majd oldalra a nyakát. Csak, hogy értsük, egy Porsche 911 GT3-mal 1,5 g-t lehet elérni.
Nem kevésbé ígéri megdöbbentőnek a kocsi gyorsulását Newey. Azt mondta, hogy a 0-ról 200 mph (320 km/órára) meglesz tíz másodperc alatt. Igen tíz, azaz 10 másodperc. Ami szintén nyaktörő mutatvány, ahogy az is, hogy a Forma 1-ből átvette fékeivel tervek szerint 5 másodperc alatt képes lesz megállni az említett tempóról. Hihetetlen.
Egyelőre nehéz elképzelni, hogy miként érik ezt el, mindenesetre az 1000 lóerősnek hirdetett V12-es motor és az 1000 kilósnak tervezett önsúly egész jó ajánlólevelek.
Összesen 175 darabot terveznek a szuperspotkocsiból, ebből 150 kerül utcára, míg a maradék versenypályán száguldhat majd. A vevők nagyjából 3 millió dolláros, azaz kb. 850 millió forintos indulóárral kalkulálhatnak.