Egy helyi járatú, Ikarus 280-as-ról küldött fotót nemrég a Vezess egyik olvasója, aki végső elkeseredésében írt lapunknak. E-mailjében kiemelte, hogy ne közöljük az utazás időpontját, se a rendszámot, mert fél, hogy előveszik a sofőrt. A beküldött képeken azonban valóban jól kivehető a Középkelet-Magyarországi Közlekedési Központ (KMKK) autóbusza, mely jelenleg is helyi járatként szállítja az utasokat nap mint nap. A fenti kép illusztráció (forrás: agria-arrabona.blog.hu).

Oldalról sem bizalomgerjesztő.

Oldalról sem bizalomgerjesztő.

A hatóságilag előírt profilmélység 1,6 milliméter a gumiabroncsok esetében, ami egyes szakemberek szerint még így is túlságosan megengedő. Az olvasónk által küldött képeken azonban olyan gumiabroncsok is láthatóak, melyeken gyakorlatilag nem lehet mérni profilmélységet.

14045431_972814636164404_1660836540_o

Keresve sem találunk profilmélységet ezen.

Felmerül a kérdés, hogy egy állami cégnél miért pont a gumiabroncsokon kell spórolni, még akkor is, ha egy idős Ikarusról van szó. Hiszen a megfelelő állapotú abroncsok használata nem erkölcsi kérdés, hanem a közlekedés-biztonság egyik elhanyagolhatatlan tényezője. Vajon mi lehetett az elképzelés, amikor így engedték ki a buszt az utcára?

Jól látható, hogy van olyan rész, ahol gyakorlatilag nincs a gumiabroncsnak profilmélysége.

Jól látható, hogy van olyan rész, ahol gyakorlatilag nincs a gumiabroncsnak profilmélysége.

Egy teljesen elkopott gumiabroncs esetében vizes útfelületen akár a duplájára is nőhet a fékút,  egy normál profilmélységgel rendelkező abroncshoz képest, mert a mintaárkok hiánya, vagy kisebb mélységük miatt nem képes az abroncs elvezetni a vizet maga alól,  így megvalósul a vízre felúszás (aquaplaning).