A késő októberi dátum dacára még csak az autósok harmada váltott téli abroncsra, 6 százalékuk pedig vegyes szettel, azaz két-két téli és nyári gumival közlekedett.

Ugyan az abroncsok profilmélysége minden jármű esetében elérte a kötelező minimumot, viszont 15 százalékuknál bőven 4 mm alatt volt, vagyis jóformán simára kopott gumikkal közlekedett a sofőr. A rendőrök ezúttal nem büntettek, csak felhívták a figyelmet a hiányosságokra, illetve a sofőrök egy-egy mélységmérőt és egy meleg téli sapkát is kaptak ajándékba.

A hatóság tapasztalataival egybevág a Vredestein 1500 magyar sofőr részvételével készült kutatásának eredménye is. Ott a megkérdezettek fele tudta csak, hogy a személyautó-abroncsok törvény által előírt profilmélysége 1,6 mm, azt pedig 46%-uk tippelte meg helyesen, hogy a biztonságos közlekedéshez télen-nyáron minimum 3-3,5 mm-es mintázatmélység lenne szükség.

Egészen megdöbbentő adat, hogy az autósok 26%-a egyedül akkor nézeti meg az abroncsait, amikor szezonális cserére viszik az autót a szervizbe. A sofőrök 29%-a havi rendszerességgel ellenőrzi a gumikat, míg a válaszadók 26%-a hetente vagy minden tankolásnál, 18%-a pedig minden indulás előtt végez egy gyors ellenőrzést.

Szakemberek szerint legalább hetente egyszer nézzük át az abroncsokat, hogy megfelelő-e bennük a nyomás, illetve találunk-e sérülésre utaló jelet.