A Forma-1-ben állandó téma, hogyan lehetne izgalmasabbá tenni a versenyeket, hogyan lehetne még látványosabb, még szórakoztatóbb a show. A 2009-es világbajnok, Jenson Button szerint a televíziós közvetítésnél kellene kezdeni, a Formula One Management ugyanis fantáziátlanul, túl statikusan jeleníti meg a „száguldó cirkuszt”.

„A kamerabeállításokon múlik az egész. A sebességre kellene koncentrálniuk, nem csak a reklámokra. Ha az egész egyenest veszik szemből, akkor egyáltalán nem látszik a tempó, hiába megyünk akár 320-szal” – kezdte a veterán.

A hétvégén következő mexikói pályán tavaly 360 feletti sebességgel repesztettek, idén talán még gyorsabbak lesznek az autók.

„Az eszement gyors, őrület. Remélhetőleg az új tulajdonosok jobban látják majd, mi kell a nézőknek, ahelyett, hogy 10 másodperces vágásokat váltogatnának! Például a kanyarcsúcsponton a kerékvetőbe épített kamerákkal lehetne követni a csatázó autókat. Az lenyűgöző lenne.”

barc_f1_28

A versenyzői (szak)szervezet, a GPDA egyik igazgatójaként is tevékenykedő Button Bernie Ecclestone kanyarokat körbefalazós ötletére is kitért:

„Értem én, hogy egy kicsit talán túl sok aszfaltozott bukóterünk van, és mi pilóták is szeretjük tudni, hol a határ, minden egyes versenyzői értekezleten téma is, meddig mehetünk el a pályákon, hol szabad a vonalon kívül is autózni, de nem véletlenül első a biztonság.”

„Nekünk is tetszene, ha hátránnyal járna a pályaelhagyás, de ezt meg lehetne oldani egy sávnyi kavicsággyal, hogy csak azután jöjjön az aszfalt, az lelassítaná az autókat. A baj az, hogy a pályák jó részét a MotoGP is használja, szóval a Forma-1 nem dönthet csak úgy.”

button_monza

„És vannak is versenyeink falakkal szegélyezett pályákon, Szingapúr, Monaco, de nem lennének előzések, ha minden pálya ilyen lenne. Meg kell találnunk a jó egyensúlyt a pályaelhagyásért járó hátrány és aközött, hogy egyáltalán nincs előzés. Persze ha három csapat küzdene egymással az élen, a kutya sem foglalkozna ezzel a bukóteres problémával…”