A legtöbb tulajdonos tisztában van vele, hogy évente legalább egyszer érdemes átvizsgáltatni az autót, de a téli-nyári felkészítésre gondolva célszerű lehet ennél többször ellátogatni a szervizbe. Ennek köszönhetően kiderülhetnek a kisebb-nagyobb problémák és nyugodtabban ülhetünk autóba. Ezekre a látogatásokra jönnek rá az időszakos, kötelező szervizek, melyeket nem szabad elmismásolni, hiszen emiatt akár a garancia is ugorhat, vagy adott esetben később nagyobb összegű javításokkal szembesülhetünk.

A kötelező szervizek esetén azonban mindenkiben van egy kis vizsgadrukk, attól félve, hogy nem várt, plusz kiadások terhelik meg a pénztárcát. Az előírt szervizintervallumok teljesítése ugyanakkor elengedhetetlen, hiszen ilyenkor sor kerülhet a gyártó által előírt olajcserére is. A kötelező szerviz részeként emellett elvégzik a pollenszűrő, az olajszűrő, valamint a levegőszűrő cseréjét is.

a videó a hirdetés után indul

Egy kötelező szerviz során ellenőrzik továbbá a fékrendszert, a lengéscsillapítókat, illetve a gyújtógyertyát is. Megnézik még a különféle csöveket, vezetékeket és tömlőket annak érdekében, hogy elkerüljék az esetleg sérülésből, vagy szivárgásból fakadó meghibásodásokat. Ehhez jönnek hozzá a típus specifikus cserék és ellenőrzések

Az éves, illetve a kötelező szervizek esetében azért számítani lehet a fékbetétek, az ékszíjak, a motor vezérműszíjának vagy láncának, illetve a váltóolaj cseréjére is. A kellemetlen meglepetések érdekében ugyanakkor érdemes előre elolvasni a szervizkönyvet, mely tartalmazza a fontosabb alkatrészek csereperiódusát is.

A Ford Motorcraft szervizcsomag keretében az öt évnél idősebb járművek szervizének anyag- és munkadíja online szervizbejelentkezés esetén 19 900 forint lehet, egyébként 23 900 Ft. A garanciális korú, öt éven belüli személyautók éves kötelező karbantartásáért modelltől függően 39 900-49 900 (kisebb szerviz) illetve 49 900-79 900 forintot (nagyobb szerviz) kell kifizetni. Részletes árak típusra bontva, benne a haszonjárművekkel is itt. Ez a kötelező szervizek teljes költsége, alkatrésszel, munkadíjjal, áfával, mindennel.

A kötelező karbantartás mellett számolni kell a kopóalkatrészek cseréjével is. Természetesen a márkaszervizekben egy öt év feletti használt autónál is csak gyári minőségű alkatrészek jöhetnek szóba, de kedvezményes áron. Egy Fiesta esetében a fékbetét cseréje 18 900 forintba, míg egy S-Maxnál 21 900 forintba kerülhet a Motorcraft programban.

Jól látható tehát, hogy manapság már nem kell félni attól, hogy egy kötelező szerviz kiüríti a családi kasszát. Persze, ha csak az előírt szervizintervallumok során visszük el az autót a műhelybe, akkor előfordulhat, hogy nagyobb tételekkel kell számolni. (X)