A Pirelli a múlt hétvégi Mexikói Nagydíjra gumikínálata középső hármasát szállította, az autókra a szuperlágy, a lágy vagy a közepes keverékek kerülhettek.
A szuperlágy az időmérőn természetesen szerepet kapott, de a futamra a közepes volt az optimális, így aki az előbbin is rajtolt, az utóbbira cserélt, majd végigment, egy bokszkiállással megoldható volt a verseny. Extrém példát jelentett a sauberes Marcus Ericsson és a renault-s Jolyon Palmer, ők a 72-ből 69 kört a közepes keveréken tettek meg.
A címvédő Lewis Hamilton szerint a Forma-1 gumiszállítójának jövőre kevésbé tartós gumikat (lágy, szuperlágy, ultralágy) kellene Mexikóba vinnie.
„Hogyan lehetne javítani a mexikói versenyen? Én azt mondanám, hogy sokkal, sokkal lágyabb gumik kellenek ide. Nem hiszem, hogy az egykiállásos verseny túl izgalmas a nézők számára, talán kevésbé tartós gumik, több kiállás kellene. A közepes keveréken végig lehetett csinálni a teljes futamot. Nem is tudom, szerintem lágyabb gumikkal több csata, több küzdelem lenne. Most nagyon laza volt a gumihelyzet, amitől a verseny is könnyebb” – magyarázta a futamot megnyerő Mercedes-pilóta.