A Groupama Biztosító az NRC Marketing és Piackutató Kft. közreműködésével végzett ezerfős reprezentatív kutatásából kiderült, hogy az áron kívül mennyire befolyásolják más szempontok az autósok választását.
Ha kötelezőről van szó, az ár a legmeghatározóbb: a biztosító kiválasztásánál tízből hatan – különösen az ajánlatokat rendszeresen átnézők – a legkedvezőbb díjat keresik.
Ugyancsak fontos szempont sokak (29%) számára, hogy a szerződéskötés legyen egyszerű, illetve ugyanennyien tartják fontosnak, hogy az adott ajánlatot össze tudják vetni más ajánlatokkal. A biztosítótársaság személyes elérhetősége minden negyedik, a minél több pluszszolgáltatás pedig minden ötödik autós számára fontos szempont.
Az autósok közel kétharmada (63%) választaná az online szerződéskötést. Az online szerződéskötést preferálók kétharmadát teszik ki azok, akik az árak összehasonlítására is alkalmas online alkuszok honlapján keresztül kötnék meg kötelezőjüket, egyharmaduk pedig a biztosítótársaságok honlapját választaná szerződéskötésre.
Az autósok több mint harmada még mindig a személyes ügyintézést preferálja: a válaszadók 36 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szerződését személyesen, biztosítási üzletkötővel kötné meg.