Hogy miért lehet a Kia Niro a legjobb választás, ha hibridről van szó? Többek közt talán azért, mert egy cseppet sem néz ki úgy, mint egy átlagos hibrid autó. Az ilyen technikához gyakran használt ebihalforma helyett egy divatos városi kompakt crossover testét kapta a koreai gyártó legújabb modellje. A Kia komolyan vette a feladatot és teljesen új, kifejezetten a hibrid és egyéb környezetbarát hajtásláncokhoz passzoló platformot fejlesztett ki.
Bár az SUV formával nem feltétlenül jár együtt a remek légellenállás és az alacsony tömeg, pedig mindkét tényező jelentős szerepet játszik az alacsony fogyasztásban. A Niro légellenállását jelentős szélcsatornában eltöltött idő után sikerült 0,29-es Cw értékre csökkenteni. Ehhez aktív aerodinamikai elemek, a kerékjáratokat elfedő légáramlatok és kevés hűtőnyílás segíti hozzá. A 1,5 tonnát nyomó autó tömegét nagy szilárdságú acélok és alumínium gépháztető és csomagtérajtó csökkenti, utóbbi két elemmel 11 kilogrammot spóroltak a mérnökök.A hibrid üzemhez igazították az 1,6 literes GDI motort, mely 105 lóerős teljesítménnyel és 147 Nm-es nyomatékkal veszi ki részét a hajtásból, a vezető pedig csupán az óracsoportról értesülhet arról, hogy életre kelt a benzines ugyanis elképesztően csendes és vibrációt sehol sem érezni ilyenkor. A villanymotor 32 kW-os, ami 44 lóerőnek felel meg és a hátsó üléssor alatt egyik oldalon elhelyezett 1,56 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomagból szívja ki, illetve fékezéskor termeli vissza az energiát. A rendszer összteljesítménye 141 lóerő, maximális nyomatéka pedig 264 Nm, ami az alaposan átdolgozott 6 sebességes duplakuplungos váltón keresztül jut el az első kerekekhez.Szemből a sok vízszintes vonal miatt különösen széles autónak tűnik a Niro, ezt hangsúlyozandó jól elnyújtották a kiás formanyelvben tigris orrnak nevezett hűtőrácsot egészen a két szélre helyezett, magasabbra emelt xenon fényszórókig. A Kia első hibrid modelljének legjellegzetesebb része azonban a hátulja, ami kifejezetten sportosra sikerült. A hatalmas légterelővel, a diszkrét diffúzorral és a sötétben is egyértelműen felismerhető LED-es hátsó lámpákkal legalábbis ezt a hatást erősíti a látvány. A Niro 4 355 milliméteres hosszával éppen a cee’d és a Sportage közé érkezett a modellpalettára, a rövid túlnyúlásokkal hangsúlyozott, 2,7 méteres tengelytávja pedig kellemes méretű belteret sejtet. Mivel az akkucsomag és a 45 literes tank a hátul utazók alá kerültek, ezért a csomagtér is hozza a kategóriában megszokott méreteket (421 liter), a legjobb azonban, hogy szabályos alakja és dönthető ülései jól pakolhatóvá teszik.
Az műszerfalon visszatérnek a vízszintes vonalak és különösen világosszürkében remek a térérzet az utastérben. Az összeszerelési minőség példás és az anyaghasználatra sem lehet panasz. Már a szövet ülésekkel is kellemes az összhatás, de aki többre vágyik az nem csak félbőr, de több fokozatban hűthető és fűthető teljes bőrgarnitúrát is rendelhet a Niróhoz.
Kiváló az ergonómia, legfelül minden felszereltségi szinten egy – 7 vagy 8 colos – érintőképernyő található, erről kezelhető az audio rendszer, a navigáció és az autó egyéb beállításai mellett megjeleníthető a tolatókamera képe valamint a hibrid rendszer jópofa folyamatábrája is, ahol nyomon követhetjük, hogy éppen melyik erőforrás miként vesz részt a hajtásban. Különösen aranyos a takarékos vezetés során egyre növekvő virtuális fácska.
A fűtés és szellőzés kezelőszerveit helyesen a nagy képernyő alatt, külön kijelzővel helyezték el, így nem kell a menüben turkálni egy hűvösebb fuvallat kedvéért. Olyan apró részletek szolgálják az ember kényelmét, mint a jól pozícionált AUX és USB aljzatok, amik közvetlen közelében elhelyezhető akár a telefon is, amit egyébként Bluetoothon keresztül is csatlakoztathatunk az autóhoz. A Niro ráadásul lépést tartva a korral olyan felszerelésekkel gazdagítható, mint az adaptív távolságtartós tempomat, sávtartó asszisztens, holttérfigyelő vagy éppen gyalogost is felismerő vészfékező rendszer. Ezt a nagy csokor vezetési segédletet pedig 350 000 forintért odaadja a Kia.
A Kia Niro már 6 999 000 forinttól elérhető LX felszereltséggel, aminek gazdag alapfelszereltségéhez hozzácsapnak még bőrkormányt, fűthető üléseket és kormánykereket, valamint tolatóradart is a 150 000 forintért mért Kényelem csomag részeként. Természetesen a Kia 7 éves vagy 150 000 km-es garanciája a Niróra is vonatkozik.