A Toyota tudatosan járta a saját útját a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés terén: míg mások az akkumulátoros elektromos meghajtásban látják a jövőt, a japánok a hidrogén-üzemanyagcellára esküdtek. A Mirai és annak tervezett utódai előtt fényes jövő áll, csak a töltőhálózatot kell kiépíteni, és meggyőzni az embereket, hogy a hidrogén jó dolog.
A jelek szerint épp ez utóbbival van gond; még a környezettudatosságban élen járó Kaliforniában is jócskán elmaradnak az értékesítési eredmények a tervezettől, miközben a Toyota már többször csökkentette a Mirai árát. Egyetlen év alatt 782 darab autót adtak el, ami jól hangzik, de elemzők szerint kevés ahhoz, hogy sikeresnek lehessen mondani a projektet.
Talán ezzel van összefüggésben, hogy a Nikkei beszámolója szerint a Toyota létrehozott egy új részleget, és kiadta az ukázt: 2017 elején el kell kezdeni egy akkumulátoros villanyautó fejlesztését. Az e-kocsinak 2020-ra piacérettnek kell lennie, a hatótávolság pedig minimum 350 kilométer lesz – ez egybevág a jelenlegi legjobb értékekkel, ám a témában élen járó gyártók, mint a Mercedes vagy a VW az évtized végére már 4-500 kilométeres autonómiában gondolkoznak – majd kiderül, képes lesz-e felzárkózni az élmezőnyhöz a Toyota.