Három év, és Škodából is vásárolhatunk olyat, amit otthon a konnektorba dughatunk – igaz, nem tisztán elektromos, hanem nagy kapacitású akkumulátorral felszerelt, néhány tíz kilométert a belsőégésű motor beindítása nélkül is megtenni képes plug-in hibrid kivitel.

Logikus választás lett volna Kodiaq, mint első részben elektromos modell, a Škoda mégis tradicionális zászlóshajóját, a Superbet választotta úttörő modellnek. A hajtásláncot nemes egyszerűséggel a Passat GTE modellből veszik át: a 156 lóerős 1.4 TSI és a 115 lóerős villanymotor kombinációja 218 LE rendszerteljesítményt és komoly, 400 Nm nyomatékcsúcsot biztosít, az átlagfogyasztás 1,6 l/100 km – ezek a Passat adatai, de mivel a Superb azonos motorral több mint 100 kilóval könnyebb a Volkswagennél, akár még kedvezőbb fogyasztással is számolhatunk.

Azt is tudni lehet, hogy 2025-re nem kevesebb mint öt elektromos vasat szeretne a tűzben tartani a Škoda, de hogy ezek mely modellek lesznek, és hogy mennyi lesz közülük a tisztán villamos hajtású, 2017 elejéig titok marad. A Citigo törpeautó adja magát, hiszen ikertestvére, a Volkswagen Up jelenleg is kapható villanymotorral.