A két héttel ezelőtti Mexikói Nagydíj jó néhány vitatott incidenst hozott. Az interlagosi versenyzői sajtótájékoztatón az érintett pilóták mellett megjelent a Forma-1-es versenyigazgató Charlie Whiting is, hogy tisztázzák a dolgokat.
Mexikóban a rajtnál Lewis Hamilton elfékezte magát az első kanyarban, levágta a következő kombinációt, de nem kapott büntetést a húzásért. A dolgot sokan vitatták, többek között a Red Bull, ugyanis a verseny vége felé Max Verstappen egy hasonló manőver miatt 5 másodperces büntetést kapott, amivel le is maradt a dobogóról.
Whiting elmagyarázta, hogy Hamilton esetében a telemetriai adatokból látszott, hogy a „3-4. kanyarban 80%-ra visszavette a gázt, hogy semlegesítse a szerzett előnyt”, a futam végén Sebastian Vettellel csatázó Verstappen viszont nem tett ilyet.
„Ha Max is hasonlóan cselekedett volna a 3-4. kanyarban, egyértelműen odalett volna a pozíciója, ezért a versenybírók szerint megérdemelte a büntetést, mert tartós előnyt szerzett. Ez a különbség (a két eset között)” – mondta.
A Whiting mögött ülő Red Bull-os holland így reagált: „Természetesen nem értek egyet a döntéssel. Ha büntetést osztogatnak, akkor kapja meg mindenki, vagy egyáltalán ne kapjon senki.”
Miután Verstappen „kiszúrt vele” a versenyen, Vettel egyrészt tajtékzott, dühöngött a rádión, majd a másik Red Bull-os, Daniel Ricciardo támadását szabálytalanul, a féktávon való irányváltással védte ki. Az utóbbiért – a frissen bevezetett „Verstappen-szabály” alapján – 10 másodperces büntetéssel is sújtották.
Whiting a videós elemzéssel mutatta meg, miért is büntették Vettelt a stewardok, de a németet ez sem győzte meg:
„Nem értek egyet a döntéssel. Elég helyet hagytam belül, a féktáv túlnyomó részén irányban tartottam az autót, és véleményem szerint Daniel azért fékezte el magát annyira, mert a belső íven nem volt tapadás. Szerintem kívülről sokkal csúnyábban festett a dolog, mint valójában volt.”
Ami Vettel kifakadását illeti – Verstappent lerohadékozta, Whitingot elküldte az anyjába -, a német többször is bocsánatot kért a versenyigazgatótól, sőt levélben az FIA-elnö Jean Todttól is, Interlagosban pedig újra megtette ezt:
„Nem szégyellek újra bocsánatot kérni. Sajnálom, amit mondtam. Bánom, amiket mondtam, nem gondoltam komolyan, örülök, hogy Charlie elfogadta a bocsánatkérésemet.”
Whiting így reagált: „Nem először hangzottak el trágárságok, az pedig sajnálatos, hogy ezúttal én voltam a címzett. Több tényező dühítette fel Sebastiant, de az, hogy megkeresett és személyesen kért bocsánatot, számomra elég. Hajlandó vagyok elfelejteni a dolgot és továbblépni.”