A 250 GTO az autógyűjtő milliárdosok Szent Grálja. Egyszerűen bármilyen összeget képesek kifizetni, amikor valaki úgy dönt, árúba bocsájtja a tulajdonát képező darabot. Nem csoda, hiszen ez a hatvanas évekbeli Ferrari az olasz márka egyik leghíresebb, ikonikus versenygépe, összesen 36 darabot készítettek, és a szóban forgó darab még ebben a szériában is különlegesnek számít.

Krétával írták rá a próbarendszámot, 1962. március 16-án állt forgalomba, New Yorkba adták el. Kategóriát nyert Sebringben, Phil Hill vezetésével, Le Mans-ban hatodik lett összetettben, ez volt az első 250 GTO, amit versenykörülmények között tettek próbára.

4615c6118d087532great

1962 és 1965 között több versenyen végzett előkelő helyen, eredetileg kék volt, majd vörös, majd újra kék a sok tulajdonosváltás során. 1968-ban Bernard Stayman 2500 dollárért vásárolta meg, majd 1969-ben 5400 dollárért adta tovább. Kézről kézre járt az évtizedek során, és árcédulája kis gömböcként dagadt, míg elérte ezt az 56 millió dolláros szintet.

ferrari2

Az eddigi rekorder szintén egy Ferrari 250 GTO, amelyet 2014-ben árvereztek el 30 415 000 fontért, körülbelül 11 milliárd forintért, tehát csak úgy repkednek a milliárdok, átlagemberként felfoghatatlan az összegek növekedése, pár év alatt pár milliárdod lehet keresni egy ilyen Ferrarin, szóval akinek akad ekkora befektetésre váró összege, most nagyot kaszálhat.