Lerántották a leplet a Los Angeles-i Autószalonon az Alfa Romeo első SUV-járól, a Stelvióról, aminek – akárcsak a Giuliának – rögtön a Quadrofolio nevű csúcsváltozatát mutatták meg a nagyközönségnek. A Stelvio nagy jelentőségű modell az olasz márka életében, hiszen elengedhetetlen ahhoz, hogy az Alfa Romeo újra talpra állhasson, ehhez pedig a ma leginkább népszerű kategóriába szálltak be az újdonsággal.
A formával kapcsolatban nem érheti meglepetés azt, aki már látta a Giuliát, csupán a négyajtósról ismert vonalakat húzták rá a terepjárós küllemű autóra, ahogyan a lemezek alatt lévő technika is onnan származik. A négylevelű lóherével jelzett változat motorja a Ferrari eredetű, 2,9 literes, biturbó V6-os, aminek teljesítménye 510 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 600 Nm, és a hengerlekapcsolásos technika miatt takarékosabb üzemre is képes. Ehhez nyolcsebességes ZF automata váltót és a nyomatékvektor szabályozásra is képes hátsó differenciálművet, valamint sportosabb felfüggesztést kapott.
Négy másodperc alatti százas sprintidejével és karbon-kerámia Brembo fékeivel alaposan feladja majd a leckét a konkurenciának. Hamarosan a Mercedes-AMG is kezelésbe veszi a GLC-t, a BMW pedig a következő X3-asból készítene M-es változatot, amiket leginkább a belső sávban tud majd megleckéztetni 285 km/órás végsebességével. Az ígéretek szerint a vezethetőségre sem lesz panasz a magas építés ellenére, hiszen a tökéletes tömegelosztás érdekében a nehezebb elemeket igyekeztek a lehető leginkább az autó középpontja felé tolni. Karbonból készült kardántengely, alumínium kerékdobok, ajtók, motorháztető és csomagtartó csökkenti tovább a 4,6 méteres autó súlyát.
Persze, nem csak méregerős Stelvio lesz a palettán, a Giuliából ismert négyhengeres, turbós dízel és benzines erőforrások ugyanúgy elérhetőek lesznek a pletykák szerint kizárólag Q4 intelligens összkerékhajtással. A legerősebb négyhengeres benzinmotorja 280 lovas teljesítménnyel és 400 Nm nyomatékkal érkezik.