Lázár János kancelláriaminiszter szerint 40 éve nem alkottunk új KRESZ-t, ezért megfontolandó, hogy a mostanit felülvizsgálja, és ennek alapján újat alkot a kormány. Nekünk pedig van néhány ötletünk, hogy ezeket a változtatásokat mivel kellene kezdeni.
1.- Számos környező országban, például Ausztriában is, 100 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség, lakott területen kívül, országúton. Magyarországon ez 90 km/h, legyen nálunk is 100.
2.- A kihelyezett sebességkorlátozó jelzéseket minden esetben tábla oldja fel, ne a következő kereszteződés. A tábla egyértelmű, nem kell azon agyalni, hogy elhaladtam már egy kereszteződés mellett, vagy ez a kis utca, ne adj isten földút, kereszteződésnek számít? Sokan nincsenek tisztában ezzel a szabállyal, a feloldó táblákkal ezt egyértelművé lehet tenni.
3.- A jobbra kanyarodás lehetőségét adják meg minden olyan lámpás kereszteződésben, ahol nincs kiegészítő, jobbra kanyarodást engedélyező zöld, de semmi nem indokolja, hogy ne lehetne jobbra, kis ívben elkanyarodni, annak ellenére, hogy piros a lámpa. Az USA-ban például ezt számos államban a lámpás kereszteződés előtt táblával jelzik.
4.- A jobbról előzés, a kikerülés és az elhaladás szabályainak tisztázása. Például jelenleg úgy van, hogy ha valaki például megáll vészvillogóval a záróvonal mellett, Te nem kerülheted ki. Ez elég nagy butaság.
5.- Szabályozzák a mozgáskorlátozottak számára kiadott elektromos mozgássérült-járművek közlekedését. Jelenleg, ha az ilyen járművet igénybe vevő mozgássérült nincs tisztában a KRESZ alapvető szabályaival, akkor bóklászik össze-vissza az úton, járdán vagy bringaúton, és ezzel nemcsak magát, de a többi közlekedőt is veszélybe sodorhatja.
6.- Ahol sebességkorlátozás van érvényben, ott legyen kint valódi tábla, ne azért kapjon az autós büntetést, esetleg okozzon balesetet, mert nem emlékszik pontosan, hogy a lakó-pihenő övezet vagy a gyerekek az úttesten táblánál mennyire is kell lassítani.
7.- Töröljék el a jobbkéz-szabályt, és minden egyenrangú kereszteződésbe kerüljön macisajt, a megfelelő helyre. Jelenleg négy embernek kell figyelnie és lassítania egy ilyen kereszteződésben, ha minden ilyen esetben tábla lenne, akkor csak kettőnek, így sok balesetet meg lehetne előzni.
8.- Friss jogosítvánnyal ne lehessen 200 lóerő feletti autót vezetni. Senki nem szeretné, hogy egy kezdő sofőr a buszmegállóba csapódjon egy erős autóval, mert még tapasztalatlan. Számos ilyen kisebb-nagyobb baleset történik nap mint nap, hogy nincs kellő rutinja a vezetőnek, az autónak pedig túl nagy a teljesítménye.
De ha már témánál vagyunk, akkor még javasolnánk néhány kiegészítést:
- Kötelező KRESZ-oktatás minden általános iskolában
- Kötelező vezetéstechnikai tréning a jogosítvány megszerzésekor
- A kötelezőbiztosítás ne gépjárműre szóljon, hanem sofőrre. Hiszen ha mondjuk egy másik családtag, esetleg barát autójával okoz baleset, az autó tulajdonosának ugrik a bónusza, nem annak, aki valójában vezetett.
- Az éves autópálya-matrica a vásárlástól számított 12 hónapig legyen érvényes és nem adott év december 31-ig.