Alig több mint egy hete kapott frissítést a Citroën C-Elysée, most pedig a PSA konszernen belüli testvérének, a Peugeot 301-esnek varrták fel a ráncait. Persze a lemezfelületeket nem érintette a változás, csupán az ilyenkor szokásos plasztikokat formálták újra, hogy jobban illeszkedjen az oroszlános márka aktuális kínálatába a 301-es.
Átrajzolták a lökhárítókat, az elsőbe LED-es nappali menetfény került, a hűtőmaszk sokkal hangsúlyosabb és térhatásúbb lett, a két végén lévő fényszórók pedig megkapták az apró, alulról benyúló műanyagot, ami még a 308-ason jelent meg elsőként. A hátsó lámpában pedig megjelent az oroszlánkarom motívum. Három új szín és szintén új alufelnik járulnak még hozzá a kompakt négyajtós frissebb megjelenéséhez.
Továbbra is gigantikus méretű maradt a közel 4,5 méteres hosszúságú autó csomagtartója, alapesetben 640 liternyi térrel gazdálkodhat a tulajdonos, az ülések ledöntésével pedig akár több mint 1300 liternyi csomagot is elnyelhet. A kizárólagosan négyajtós forma miatt azonban utóbbi kihasználása még mindig elég korlátozott.
A korhoz igazodva a Peugeot 301-es magasabb felszereltségű változataiban már 7 colos érintőképernyőt találunk a középkonzolon, ami a multimédia kezelése mellett 3D Tom Tom navigációs rendszert, tolatókamerát és MirrorLink-et, vagyis a telefon képét tükröző rendszert tartalmaz. A klímapanel viszont maradt a hagyományos formájában.
Két benzines és két teljesítményszintű dízelmotor érhető el a 301-eshez. Előbbiek közül a belépőszintet a 82 lóerős 1,2 literes háromhengeres jelenti, az 1,6-os 115 lóerős teljesítményű négyhengeres pedig akár 5 fokozatú kézi váltóval vagy hatsebességes automatával rendelhető. Az 1,6-os turbódízel 92 és 100 lóerős változatban kerül a spanyolországi Vigóban gyártott autóba.