Az év utolsó futama előtt a következőképpen állt a világbajnoki harmadik helyért egymással harcoló három gyári Honda-pilóta: 3. Monteiro 204 pont, 4. Michelisz 201, 5. Huff 195. A katari Fő futamon a magyar versenyző rajtolt hármójuk közül a legelölről, az ötödik helyről, ám közvetlenül mögötte ott sorakozott a rajtrácson a két csapattársa. A Nyitó futamon kieső Monteiro autóját ugyanis a Honda szerelőgárdája bravúros módon a parc fermé szabály megsértése nélkül is megjavította, így a portugál elfoglalhatta az őt megillető hetedik helyet a rajtrácson, nem kellett a mezőny végéről indulnia.

A rajt után Norbi megtartotta az ötödik helyét, mögötte Huff és Monteiro csatázott, amiből a portugál jött ki jobban, a britet pedig Gabriele Tarquini is megelőzte a Ladával. Miután Hugo Valente defektet kapott, bejött a safety car, amely a harmadik kör végén hagyta el a pályát. A verseny folytatódásakor Micheliszen volt teljesítménykényszer, hiszen az akkori állás szerint csak két ponttal gyűjtött volna többet Monteirónál, ami kevés volt.

Norbi nem is várt sokáig, a negyedik körben szépen betette az autóját Yvan Muller mellé, és kis kontakt után megelőzte a négyszeres világbajnokot, feljött a negyedik helyre. Így már a magyar volt nyerő helyzetben, tudta ezt Monteiro is, aki a francia pozícióvesztés utáni megingását megpróbálta kihasználni, de a Citroën megvédte az ötödik helyét. Sőt, az ötödik körben Tarquini előzte meg a portugált, aki így visszacsúszott a hetedik pozícióba.

A hatodik körben Monteiro visszaelőzte a Lada olasz veteránját, de ez az állás még mindig az első futamon váltóhibával küszködő Michelisz Norbertnek kedvezett, hiszen ha akkor intették volna le a futamot, négy ponttal többet szerzett volna a portugálnál.

Az utolsó kör végén azonban az elalvó Yvan Mullert megelőzte Tiago Monteiro, aki így az ötödik helyet megszerezve egyúttal a világbajnoki harmadik helyét is megvédte. A negyedik helyen befutó Michelisz 12 pontot gyűjtött, az ötödik Monteiro 10-et, így a portugál egyetlen ponttal megelőzte magyar csapattársát a bajnokság végén.

Michelisz Norbert ezzel az első gyári pilótaként teljesített szezonjában világbajnoki negyedik helyezett lett, amivel 2014 után megismételte pályafutása eddigi legjobb eredményét.

Forrás