Röviden – SEAT Leon 2016 | |
---|---|
Mi ez? | A 2012-ben bemutatott harmadik generációs Leon felfrissített változata |
Mi tud? | Elegánsabb, szebb, okosabb mint az előd |
Mibe kerül? | Reference felszereltségű Leon az 1,2-es TSI motorral 4,680,000 forint körül várható, valamikor jövő januárban |
Kinek jó? | Aki tisztességes kivitelű autóra vágyik, de nem emblémafetisiszta |
Néhány éve a SEAT még a sírgödör szélén tántorgott, egyáltalán nem volt biztosítva a boldog jövője. De ezek az idők már elmúltak. Az eladások négy éve folyamatosan nőnek, közben új modellek ékeznek a spanyol márkától – ilyen az Ateca, vagy a hamarosan érkező, Ibiza alapokra épülő, kisméretű szabadidő-autó, az Arona is – illetve a régi, jól bevált típusok is sorra újulnak meg. Legutóbb például a márka egyik legfontosabb, legjobban fogyó modellje, a Leon. Emellett van menő, magyarul beszélő márkaoldaluk is, ahol izgalmas, régen volt SEAT-októl Barcelona sztárokig ezerféle érdekességet talál a SEAT rajongó látogató.
Ha balra húzod a csúszkát, akkor az új, ha jobbra, akkor pedig a régi Leon néz veled farkasszemet:
Mi új?
Adatlap
SEAT Leon 1.8 TSI 180 HP DSG
Motor | Soros négyhengeres 1798 cm3 |
Teljesítmény | 132 kW/180 LE/5100-6200 |
Nyomaték | 250 Nm/1250-5000 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 7,2 sec |
Végsebesség | 224 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5,8 l/100km |
Listaár: | – |
A SEAT Leon ráncfelvarrása nem lett túl merész, épp csak hozzányúltak itt-ott a külsőhöz. A forma eddig is rendben volt, a spanyolok szerencsére nem kaszabolták át kényszeresen azt, ami már bevált. A formai újítások a szokásos séma szerint zajlottak, új első, hátsó lökhárítót kapott az autó, friss a hűtőmaszk is – amelynek kinézete a felszereltségtől is függ – és változtak a lámpatestek is.
Elöl LED-es fényszóró került a vagány mintájú szintén LED-es nappalifény és irányjelző mellé, frissült a ködlámpa megjelenése is, és hátul a nagyobbra nőtt lámpatestben szintén fénykibocsátó diódák világítanak.
Bár manapság már nem könnyű egyedit alkotni ebben a témában, a SEAT-nak mégis összejött a jellegzetes, a márkához könnyen társítható nappalifény forma, ami indexeléskor sárgává válik. A külső frissítéséhez az autógyárak által hagyományosan nélkülözhetetlennek érzett új színek – disire vörös, mystery kék, boheme lila – mellé új mintájú könnyűfém felnik is befutottak.
Bent az elektromos kézifék az újdonság, a frissített változathoz kulcsnélküli ajtónyitás, és motorindítás is rendelhető. A középkonzolban az erre alkalmas telefonok vezeték nélküli töltésére alkalmas felület is megtalálható. Szintén friss a 8 colos érintőképernyő, a könnyebben kezelhető, kevesebb gombot tartalmazó középkonzol tetején. Sötétedés után az autó belsejének hangulatát nyolcféle színben választható, a kárpit eldugott réseiből előszűrődő háttérvilágítással lehet feldobni, amelynek nemcsak a színe, hanem a fényereje is állítható.
Technikai újítások is kerültek bele: vészfékasszisztens, távolságtartó tempomat- amely a korábbi 160 helyett, már 200 km/óráig működik -, gyalogosfelismerő és fékező automata. De nemcsak a gyalogosokat ismeri fel az autó, hanem a kresz-táblákat is. Többet, mint eddig. Az autó segít az unalmas dugóban araszolásban, ha pedig a vezető nem reagál semmire, akkor az autó magától lelassít, félreáll.
A motorkínálatban az 1,6-os TDI újdonság, amely 115 lóerős, és kézi, illetve hétfokozatú duplakuplungos DSG váltóval is rendelhető. A 2,0 literes 150 lóerős összkerekes TDI hétfokozatú automatikus váltóval rendelhető. Érdekes húzás, hogy a kompakt autó egyliteres, háromhengeres, 115 lóerős motorral is kapható. Itthon ennek nem jósolnánk nagy népszerűséget, pedig igazán szórakoztató kis motor, alapjáraton észrevehetetlen hanggal és elegendő nyomatékkal, rugalmassággal. A benzines motorok 86 és 186 lóerő közötti teljesítményre képesek, míg a dízelek 90 – 184 lóerős tartományt fogják át.
Új felszereltségi szint az Xcellence, amely az elegáns vonalat viszi egy kicsit még tovább, extra krómkerettel az ablakok és a hűtőmaszk körül, illetve érdekes extrákkal az utastérben. A Reference a belépőmodell, amit a Style követ, a leggazdagabb felszereltségi szintek azonban ketté válnak, a már említett Xcellence a puccos, az FR pedig a sportos hangulatot képviseli.
Videón a lényeg:
A menetpróbán az 1,8-as és az 1 literes benzineseket próbálhattuk ki, és bár komoly teljesítménybeli különbség van köztük, mindkét motor élvezetes darab a maga nemében. Leont vezetni pedig nagyjából olyan, mint egy Golfot. Mindene roppant precízen, jól működik, az építőelemek, a berendezés elemei és azok elrendezése is hasonló. Talán kicsit több vagányság szorult bele. A Lufthansa sztrájk és az elmebeteg barcelonai időjárás miatt – az autópályán jégkásában, majd átláthatatlan esőfüggönyben hajtottuk a kocsikat – a tesztút rövidebb volt a tervezettnél, de a Leon így is egy jól összerakott, külsőre is kívánatos, könnyedén kezelhető, komfortosan vezethető jószágnak tűnt. Talán a futómű felől jött több zaj, mint kéne, de simán lehet az is, hogy a rendkívül csendes motor miatt érezni ezt zavaróbbnak.
Mikortól, mennyiért?
A megújult SEAT Leon az év végétől rendelhető, az első autók pedig 2017 januárjában érkeznek majd meg. Árban nem lesz jelentős változás, leheletnyivel ugyan drágább lesz a frissített modell, de ha számításba vesszük a gazdagabb felszereltséget, az újonnan jött extrákat, akkor a drágább autó is lehet jobb vétel. Pontos árak még nincsenek, de az Reference felszereltségű Leon az 1,2-es TSI motorral 4,680,000 forint körül várható.