A cseh SOR már jó ideje foglalkozik elektromos buszok fejlesztésével, azonban eddig hiányzott a kínálatából egy teljes értékű, városi kivitelű, 12 méteres változat. A cég úgy döntött, hogy a kiskerekű buszok után most már szerencsét próbál a normál építésű buszok építésében, ezért előrukkolt a NS12-es típusú null-emissziós autóbusszal.
A modellt először a hannoveri IAA-n láthatta a közönség, Csehországban ugyanakkor most volt először látható november végén, a prágai Czechbus kiállításon. A jármű érdekessége, hogy azt az a Patrik Kotas tervezte, akinek nevéhez fűződik többek között a Škoda 21-es busz és Škoda 22-es trolibusz, valamint Škoda 15T ForCity Alfa villamos formaterve.
A 12 méter hosszú, 2,55 méter széles és 3,1 méter magas autóbusz három, egyenként 1,2 méter széles ajtónyílással rendelkezik. A teljes mértékben alacsonypadlós jármű fellépő magassága 340 mm, ami megfelel a városi buszoktól elvárt normáknak. A jármű 35 ülőhellyel rendelkező utasterét úgy alakították ki, hogy meg sem látszik rajta, hogy null-emissziós hajtáslánccal rendelkezik. Belső terében ráadásul több ponton USB-kimeneteket helyeztek el, emellett a középső ajtónál található elválasztó üvegek zöld fényben is pompázhatnak, így kommunikálva az utasok felé, hogy zöld az út, vagyis szabad a felszállás.
Az autóbuszt 225 kWh teljesítményű akkumulátorcsomaggal szerelték, ami 1,5 kWh/km fogyasztással számolva 150 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A hajtásról egy 160 kW-os aszinkron elektromos motor gondoskodik, mellyel legfeljebb a jármű 80 kilométer/órás végsebességre képes.
Az egyik legnagyobb csehországi buszgyártó, a SOR több éve jelentős energiákat fektet olyan elektromos városi buszok fejlesztésébe, melyek vonzó alternatívát jelenthetnek a közlekedési vállalatok számára a dízel üzemű járművekkel szemben. Az ex-Karosa dolgozókból alakult gyártó 20 évvel ezelőtt a kiskerekű autóbuszok gyártásával jelent meg a cseh- és az európai piacon.