Bár még nem rántották le a leplet az új generációs Mercedes Sprinterről, azt már most lehet tudni, hogy a gyártó szakít a korábbi gyakorlattal, és az amerikai piacra szánt darabokat a tengerentúlon fogja összeszerelni. Eddig a németek először Európában összerakták, szétszedték, majd az USA-ban újra összerakták a Sprintereket, hogy elkerüljék a könnyű teherbírású furgonokon lévő importadót, amit sokan „csirkeadóként” is ismerhetnek.
Ezt az adófajtát még a hidegháború idején 1963-ban vezették be Lydon B. Johnson elnöksége alatt a Franciaországból és a Németországból érkező csirkékre, burgonyakeményítőre, dextrinre és könnyű teherbírású teherautókra. Az elmúlt 48 évben végül valamennyi termékcsoport esetében törölték, vagy mérsékelték az adót, de az amerikai piac védelme érdekében a teherjárművek esetében meghagyták a 25 százalékos kulcsot.
A Mercedes-Benz jelenleg kis összeszerelő üzemet működtet Dél-Karolinában annak érdekében, hogy a dobozokba csomagolt Sprintereket újra összerakják. Ez a jövőben radikálisan megváltozhat, a cég ugyanis félmilliárd amerikai dollárt fektet az üzem fejlesztésébe, mely jól felszerelt gyártósorokat, valamint festőüzemet is kap.
A kibővített üzemben 1300 munkahely létesülhet, a munkaerő-toborzás pedig a jövő év második felében indulhat. A Mercedes tervei szerint az USA-ba szánt, a helyi igényeknek megfelelően készülő, új generációs Sprinterek már teljesen amerikai kezek által készülhetnek majd. Az új Sprintert várhatóan a jövő év második felében mutatják be.