Néhány funkcionális és esztétikai világújdonsággal érkezik a Mercedes E-osztály legfiatalabb, legfiatalosabb, egyben legkisebb tagja. A kupé majdnem 10 centivel rövidebb, közel néggyel alacsonyabb a szedánnál, de szélesebb is nála 8 milliméterrel. A tengelytáv 2939 helyett 2873 mm, a vásárlók mégis tágasnak fogják megélni a négy különálló üléssel szerelt autót, hiszen közvetlen elődjénél minden irányban tágasabb.

Megérkezett a Mercedes E-osztály legkecsesebb típusa 1
Bevált megoldás: négy, keret nélküli oldalablak, B-oszlop nincs. Világújdonság az érkező gazdit köszöntő zárófény: a központi zár nyitásakor a LED-es hátsó lámpán belülről kifelé fut végig egy fény, záráskor meg pont fordítva, kívülről befelé. Elöl megmaradt a kék üvegszálas üdvözlő funkció.

Bevált megoldás: négy, keret nélküli oldalablak, B-oszlop nincs. Világújdonság az érkező gazdit köszöntő zárófény: a központi zár nyitásakor a LED-es hátsó lámpán belülről kifelé fut végig egy fény, záráskor meg pont fordítva, kívülről befelé. Elöl megmaradt a kék üvegszálas üdvözlő funkció.

Széles vásznú műszerfal: opciós a közös búra alá rendezett, két darab 12,3 colos kijelző. A műszeregység háromféle stílusban (Classic, Sport, Progressive) jeleníthető meg. Alapkivitelben dupla kerek műszer és egy kisebb felbontású, 7 colos színes kijelző tájékoztatja a vezetőt; a központi óriásmonitor ekkor is megmarad.

Széles vásznú műszerfal: opciós a közös búra alá rendezett, két darab 12,3 colos kijelző. A műszeregység háromféle stílusban (Classic, Sport, Progressive) jeleníthető meg. Alapkivitelben dupla kerek műszer és egy kisebb felbontású, 7 colos színes kijelző tájékoztatja a vezetőt; a központi óriásmonitor ekkor is megmarad.

Ahogy a Mercedes szerint a hátsó lámpatest burájának a kialakítása az utánégető izzását idézi, úgy hasonlítanak gázturbinákra a légbeömlő rostélyok.

Ahogy a Mercedes szerint a hátsó lámpatest burájának a kialakítása az utánégető izzását idézi, úgy hasonlítanak gázturbinákra a légbeömlő rostélyok.

Hangvezérlés, érintőfelületek a kormánykeréken, kézírás-felismerés a központi kontrolleren, és néhány közvetlen kezelőszerv a klímának és néhány elsődleges vezetőtámogató funkciónak: a kezelési koncepció nem változott.

Hangvezérlés, érintőfelületek a kormánykeréken, kézírás-felismerés a központi kontrolleren, és néhány közvetlen kezelőszerv a klímának és néhány elsődleges vezetőtámogató funkciónak: a kezelési koncepció nem változott.

Kétféle fadekor-csomagot fejlesztettek ki a kupéhoz, különösen sokat dolgoztak az AMG Line belső megjelenésén. Ha megfizetjük a felárát, 64 színben tündöklő belső világításunk lehet.

Kétféle fadekor-csomagot fejlesztettek ki a kupéhoz, különösen sokat dolgoztak az AMG Line belső megjelenésén. Ha megfizetjük a felárát, 64 színben tündöklő belső világításunk lehet.

Az AMG Line eltérő lökhárítókat, nagyobb kerekeket, krómozott hűtőmaszk-betétet kínál. Funkcionális előny a lyuggatott első féktárcsa

Az AMG Line eltérő lökhárítókat, nagyobb kerekeket, krómozott hűtőmaszk-betétet kínál. Funkcionális előny a lyuggatott első féktárcsa

Kezdetben egy dízel és három benzinmotor lesz 184-333 lóerővel. Később további motorok is érkeznek, és less majd összkerékhajtás is.

Kezdetben egy dízel és három benzinmotor lesz 184-333 lóerővel. Később további motorok is érkeznek, és lesz majd összkerékhajtás is.

Új fejlesztésű négyhengeres dízellel nyit a motorkínálat. Ezt már az új emissziós normák szerint fejlesztették ki, az E220d 1950 köbcentis motorja 194 lóerős, 400 Nm nyomatékú, átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,0 liter/100km. A hengerfej és a forgattyúház alumíniumból készült.

Új fejlesztésű négyhengeres dízellel nyit a motorkínálat. Ezt már az új emissziós normák szerint fejlesztették ki, az E220d 1950 köbcentis motorja 194 lóerős, 400 Nm nyomatékú, átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,0 liter/100km. A hengerfej és a forgattyúház alumíniumból készült.

Az E200 és az E300 közös, kétliteres blokkra épül, az előbbi 184, utóbbi 245 lóerőt ad le. A jelenlegi csúcsmodell az E400, ennek 333 lóerős, háromliteres, hathengeres motorja 480 Nm-t tud, amivel 5,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az autó.

Az E200 és az E300 közös, kétliteres blokkra épül, az előbbi 184, utóbbi 245 lóerőt ad le. A jelenlegi csúcsmodell az E400, ennek 333 lóerős, háromliteres, hathengeres motorja 480 Nm-t tud, amivel 5,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az autó.

Minden kivitelen alapfelszerelés a kilencfokozatú automata váltó.

Minden kivitelen alapfelszerelés a kilencfokozatú automata váltó.

Szintén a szériakivitel része a 15 mm-rel ültetett futómű, opciós adaptív csillapítással, háromféle beállítással (Comfort, Sport, Sport+).

Szintén a szériakivitel része a 15 mm-rel ültetett futómű, opciós adaptív csillapítással, háromféle beállítással (Comfort, Sport, Sport+).

Opciós extra a többkamrás, adaptív (négy állásban állítható) légrugózás, amihez fokozatmentesen változó, kerekenként szabályozott csillapítás társul.

Opciós extra a többkamrás, adaptív (négy állásban állítható) légrugózás, amihez fokozatmentesen változó, kerekenként szabályozott csillapítás társul.

Nem kell indítókulcs: a felhasználó okostelefonja adja le (csak közvetlen közelről működő NFC kommunikációval) a zár oldásához szükséges kódot. Miután beszálltunk, a teló vezeték nélkül csatlakozik rá a külső antennára, töltéséhez szintén nem kell kábeleket dugdosni. Ha mégis megtesszük, Apple CarPlay vagy Android Auto interfészen keresztül irányíthatjuk a készüléket menet közben.

Nem kell indítókulcs: a felhasználó okostelefonja adja le (csak közvetlen közelről működő NFC kommunikációval) a zár oldásához szükséges kódot. Miután beszálltunk, a teló vezeték nélkül csatlakozik rá a külső antennára, töltéséhez szintén nem kell kábeleket dugdosni. Ha mégis megtesszük, Apple CarPlay vagy Android Auto interfészen keresztül irányíthatjuk a készüléket menet közben.

Már a belépő infotainment rendszer is internet-képes, ha a telefonunk bírja a forgalmazást. A korábban cask fejlettebb rendszerekhez kínált valós idejű forgalominformációs funkció szintén leszivárgott az alapkiépítésbe.

Már a belépő infotainment rendszer is internet-képes, ha a telefonunk bírja a forgalmazást. A korábban cask fejlettebb rendszerekhez kínált valós idejű forgalominformációs funkció szintén leszivárgott az alapkiépítésbe.

A vezetőtámogató funkciók mind a szedánból ismerősek. Külön figyelmet érdemel az automatikus vészféktámogatás, a teljesen önálló járműkövetés 0-210 km/óra sebességig, és az okostelefonról vezérelhető, sofőrt egyáltalán nem igénylő robotparkoló funkció.

A vezetőtámogató funkciók mind a szedánból ismerősek. Külön figyelmet érdemel az automatikus vészféktámogatás, a teljesen önálló járműkövetés 0-210 km/óra sebességig, és az okostelefonról vezérelhető, sofőrt egyáltalán nem igénylő robotparkoló funkció.

Kérésre 84 szegmensből álló, teljesen adaptív LED fényszóró is kerülhet az autóba.

Kérésre 84 szegmensből álló, teljesen adaptív LED fényszóró is kerülhet az autóba.

A Mercedes-Benz E-osztály Coupéról fél tucat videónk is van, ezeket ide kattintva érheted el.