Valami nagyon megváltozott Amerikában. A Wards Auto szaklap negyed évszázada osztja ki a legjobbnak ítélt motoroknak a maga plecsnijét, és most először fordult elő, hogy nem jutott be a tízes toplistára egyetlen V8-as motor sem.
Van viszont helyettük három hibrid, a többi pedig turbós benzinmotor – de azért hogy ne zöldüljön ki teljesen a mezőny, három sportmotor is felkerült a dicsőségfalra.
A stáb 40 motor közül választotta ki az alábbi győzteseket, az egyetlen korlátozó tényező, hogy 62 ezer dollárnál olcsóbb modellben kell dolgozniuk. ABC-rendben a győztesek (a képek nem minden esetben az adott motorral szerelt verziót, illetve nem feltétlenül az észak-amerikai kivitelt mutatják):
BMW M240i: 3,0 literes, soros hathengeres turbómotor (335 LE, 500 Nm)
Chevrolet Volt: 1,5 literes, négyhengeres + dupla villanymotoros hibrid – valójában villanyautó hatótávolság-növelővel (149 LE, 398 Nm rendszeradatok)
Chrysler Pacifica Hybrid: 3.6 V6 benzin + két villanymotoros plug-in hibrid (287 LE rendszerteljesítmény, nyomaték: N/A)
Ford Focus RS: 2,3 literes, soros négyhengeres turbómotor (350 LE, 475 Nm)
Honda Accord Hybrid: 2,0 sornégy + két villanymotoros hibrid (212 LE rendszerteljesítmény, nyomaték: N/A)
Hyundai Elantra Eco, 1,4 literes, soros négyhengeres turbómotor (128 LE, 212 Nm)
Infiniti Q50: 3.0 V6 turbómotor (300 LE, 400 Nm)
Mazda CX-9: 2,5 literes turbómotor, négy henger (250 LE, 420 Nm)
Mercedes-Benz C300: 2,0 literes, négyhengeres turbómotor (241 LE, 370 Nm)
Volvo V60 Polestar: 2,0 literes, négyhengeres benzinmotor turbófeltöltővel + kompresszorral (362 LE, 470 Nm)