Tizennyolc személygépkocsit és négy mopedautót vizsgált meg 2016-ban az Euro NCAP. Utóbbiak botrányosan rosszul teljesítettek, de a személyautók között volt jó néhány kimagaslóan remek eredmény.
Az idei év nagy újdonsága volt a kettős tesztrendszer: alapkivitelben és opciós vezetőtámogató rendszerekkel egyaránt letesztelik az autókat, így a vásárló pontosan láthatja, mit nyer, ha megvásárolja az opciós biztonsági extrákat (más kérdés, hogy itt kivétel nélkül aktív, megelőző funkciókról van szó, azaz nem olyan látványos a különbség, mintha mondjuk kiszerelnénk a biztonsági övet a kocsiból.
A Toyota Prius az elsők között vett részt a duális teszten, és jól is teljesített: a japán hibrid lett a középkategóriás családi autók legjobbja.
Egy szegmenssel lejjebb egy másik villamosított autó: a Hyundai Ioniq végzett az élen, méghozzá briliáns teljesítménnyel. Különleges az Ioniq helyzete, amennyiben a hibrid,konnektoros hibrid és tisztán elektromos verziókban eltérő méretű és tömegű akkumulátorok találhatók, illetve a villanyverzióban egyáltalán nincs belső égésű motor – ezek a tényezők elvben befolyásolhatják az utasvédelmi teljesítményt, az EuroNCAP szerint azonban az ötcsillagos minősítés mindhárom verzióra érvényes.
A szabadidőjárművek között a Volkswagen Tiguan hozta el a kupát, a Mercedes E-osztály viszont nem nyerhetett, hiába remekelt: egyetlenként képviselte ugyanis méretosztályát, így nincs összehasonlítási alap.