A használtautó-árak nyilvántartásával foglalkozó Schwacke GmbH felmérése nem mutatott ki lényeges eltérést a VW márkájú dízelautók árának és általában a dízelautók árának alakulása között Európában 2015 szeptembere, a Volkswagen dízelbotrányának kitörése és 2016 novembere között.

Az európai fogyasztóvédő szervezetek állítása szerint a dízelbotrány csökkenti a VW dízelautóinak maradványértékét, és a tulajdonosoknak ezért kártérítés jár.

Hasonló állásponton van Elzbieta Bienkowska, az Európai Bizottság belső piacokért, ipar-, vállalkozás- és kkv-politikáért felelős biztosa is. Véleménye szerint az európai fogyasztókat ugyanolyan elbánásban kell részesíteni, mint a Volkswagenek amerikai tulajdonosait, miután a VW dízelbotrányában érintett 11 millió autóból 8,5 millió Európában talált gazdára.

A Volkswagen a dízelautók amerikai tulajdonosainak 1-7 ezer dollár (299 000-2 000 000 forint) kártérítést fizet.