A Google éveken át saját szellemautó fejlesztésében gondolkodott, ám a közelmúltban változtattak stratégiájukon: autonóm mobilitási résztechnológiák fejlesztőjeként, autóipari beszállítóként kívánnak profitálni az ágazat egyik legfelkapottabb fejlesztési irányvonalából.

Maga a Waymo is vadonatúj, alig egy hete jelentették be a cég alapítását, és máris leleplezték első tesztjárművüket: a Chrysler Pacifica hibrid kivitelét. A választás nem véletlenül esett erre az autóra, hiszen 16 kWh kapacitású akkumulátorával akár 50 kilométert képes megtenni elektromos üzemben.

Kisbuszokkal bővül a Google robotautó-tesztflottája 1

A Chrysler egyedi kialakítású Pacifica modelleket bocsátott a Google rendelkezésére, hogy ez pontosan mit jelent, nem tudni. A szenzorokat és egyéb hardvert viszont már a Waymo építi be.

Az FCA és a Google hat hónappal ezelőtt fogott együttműködésbe, a prototípust tehát fél évnél is rövidebb idő alatt fejlesztették ki.