Az előírások azért vannak, hogy betartsuk őket. Ezt könnyen mondják azok, akik már a határérték túloldaláról tekintenek vissza a jól végzett munkára, de ha valaki vért izzad azért, hogy teljesítse az elvárásokat – esetünkben a 2015. év végére előírt károsanyag-kibocsátási célértéket –, akkor bizony nehezen fog rábólintani annak jogosságára.
A Ferrari és az Aston Martin azon cégek közé tartoznak, amelyek tavaly hiába próbálták (már ha tényleg próbálták), nem tudták az előírt norma alá szorítani emissziójukat.
Az unió illetékesei ezért bírsággal sújtották a két céget, mivel azonban a minimális darabszámok miatt a hiányosság igen kismértékben befolyásolja csupán a légkör károsanyag-tartalmát, a büntetés összege is hasonlóan jelentéktelen: a Ferrari 410 760 eurót, az Aston Martin pedig csupán 36 370 eurót kénytelen fizetni, miközben legolcsóbb autójuk durván 180 ezer (Ferrari California T), illetve 114 ezer (Aston Martin V8 Vanquish) eurót kóstál.
A piac egészét tekintve az európai környezetvédelmi hivatal kedvező tapasztalatokról számolt be, a 130 g/km iparági átlag helyett 119,5 g/km volt a teljes piacra vetített átlagos CO2-kibocsátás.